Mission for the Future – LG NOVA organizuje globalny konkurs dla startupów

W konkursie „Mission for the Future” LG NOVA poszukuje startupów, które zaoferują innowacyjne rozwiązania i pomysły biznesowe podnoszące jakość życia.

„Konkurs Mission for the Future jest pierwszym krokiem LG NOVA w procesie pozyskiwania dla LG innowacji z zewnątrz. LG NOVA współpracuje z innowatorami i startupami z całego świata z myślą o wspólnym opracowywaniu pomysłów i rozwoju biznesu. Mówiąc w największym skrócie, LG stawia na inicjatywy, które mają wymierną korzyść społeczną. Wierzymy, że różnorodne perspektywy mogą być podstawą dla bardziej skutecznych innowacyjnych rozwiązań z pożytkiem dla szerszej społeczności globalnej. Koncepcja ta obejmuje technologie sprzyjające zrównoważonemu trybowi życia, produkty przyjazne środowisku i tworzenie społeczeństwa integracyjnego. Chcemy wprowadzać innowacje, aby ratować życie, chronić planetę i tworzyć lepsze warunki życia dla wszystkich ludzi.” – stwierdził dr Sokwoo Rhee, starszy wiceprezes ds. innowacyjności w LG Electronics i dyrektor LG NOVA.

LG NOVA – nowe centrum innowacji firmy z siedzibą w Dolinie Krzemowej

LG NOVA to nowe centrum innowacji firmy LG Electronics, które powstało w Dolinie Krzemowej. Działa tam strategiczny zespół LG. Współpracuje on ze startupami i przedsiębiorcami w celu rozwijania nowej działalności i pozyskiwania dla firmy innowacyjnych pomysłów z zewnątrz.

Jednym ze sposobów pozyskania nowych pomysłów jest uruchomienie globalnego konkursu dla startupów.

Mission for the Future – globalny konkurs dla startupów

Mission for the Future jest corocznym dziewięciomiesięcznym programem, który skupia się na poszukiwaniu najlepszych pomysłów, koncepcji i firm. Chodzi o takie, które mają w sobie potencjał poprawy jakości życia i tworzenia bardziej ekologicznej, zdrowszej, inteligentnej i zintegrowanej przyszłości.

Wybrani uczestnicy konkursu rozpoczną współpracę z zespołem LG NOVA nad swoimi propozycjami biznesowymi. Prace potrwają od trzech do sześciu miesięcy, a ich kulminacją będzie wybór finalistów, który rozpocznie się w marcu 2022 roku.

Finaliści konkursu otrzymają możliwość współpracy z zespołem LG NOVA w Kalifornii. Za tym idzie szansa na przyspieszenie rozwoju i wprowadzenie działalności w całkiem nowy wymiar. Wszystko dzięki potencjalnemu uruchomieniu biznesu przy wsparciu LG.

Ogromna kwota wsparcia dla zwycięzców konkursu

Firma LG zamierza przeznaczyć kwotę do 20 mln USD na wsparcie dla finalistów. Będą to inwestycje, zasoby, finansowanie rozwoju koncepcji oraz dostępu do globalnej infrastruktury i łańcucha dostaw LG pod kątem realizacji wspólnych przedsięwzięć.

W trakcie procesu konkursowego wyróżniający się uczestnicy, którzy przedstawią unikatowe pomysły biznesowe, zyskają możliwość współpracy z LG i partnerami firmy. Dodatkowo otrzymają dostęp do zasobów korporacyjnych, mentoringu oraz programów pilotażowych, aby kontynuować rozwój działalności.

Innowacyjne rozwiązania – pięć obszarów tematycznych

Edycja 2021-22 konkursu koncentruje się na innowacyjnych rozwiązaniach, które napędzają zaawansowany technologicznie styl życia z korzyścią dla ludzi, społeczności i całej planety. Koncentruje się na pięciu obszarach tematycznych:

Connected Health: nowatorskie koncepcje, narzędzia dostępu i urządzenia zapewniające lepszą jakość opieki zdrowotnej w dowolnym miejscu i czasie, a dzięki temu korzystnie wpływające na ludzkie zdrowie i samopoczucie;

Energizing Mobility: nowe usługi, rozwiązania i pomysły biznesowe przydatne przy skalowaniu infrastruktury e-mobilności i pobudzające dynamiczny rozwój pojazdów elektrycznych i zelektryfikowanego transportu;

Smart Lifestyles: treści, usługi, aplikacje i technologie, które można wdrożyć w inteligentnym domu przy potencjalnym wykorzystaniu stworzonej przez LG platformy ThinQ, aby usprawnić codzienne życie i podnieść jego jakość;

The Metaverse: innowacje, które wpłyną na tworzenie nowego cyfrowego świata i Internetu poprzez gry, technologie VR, AR i XR, blockchain, cyfrowe awatary itp.;

Innovation for Impact: przecieranie szlaków w kierunku przełomowych innowacji i pokrewnych rozwiązań zgodnie z przyjętą przez LG filozofią innowacyjności z myślą o lepszym życiu, które pozytywnie oddziałują na ludzi, społeczności i całą planetę.

Proces selekcji w konkursie Mission for the Future

Zgłoszenia do konkursu Mission for the Future będą przyjmowane od 1 września do 25 października 2021 roku na stronie missionforthefuture.lgnova.com. Ogłoszenie zwycięzców odbędzie się w czerwcu 2022 roku. Docelowo maksymalnie 10 firm otrzyma tytuł finalisty i możliwość rozwijania działalności we współpracy z LG.

Ocenę początkowych 50 startupów zaplanowano na okres od 25 października do 31 grudnia 2021 roku. W tym czasie maksymalnie 50 firm uzyska dostęp do zasobów, które pomogą w rozwoju wspólnego biznesu. Będzie to niezbędna infrastruktura, możliwości nawiązywania kontaktów z globalnymi liderami w dziedzinie technologii, mentoringu i możliwości współpracy. Grupa ta zostanie również włączona do sieci obejmującej partnerów korporacyjnych LG, fundusze VC, programy pilotażowe i inne decyzyjne organizacje. Pozwolą one wykorzystać potencjał dodatkowych możliwości biznesowych.

Zespół LG NOVA będzie realizować współpracę z początkowymi 50 startupami od stycznia do marca 2022 roku. Pod koniec marca z grupy wyłonionych zostanie 20 podmiotów, które przejdą do kolejnego etapu. Wyselekcjonowana grupa otrzyma dostęp do inwestycji kapitałowych, globalnej infrastruktury LG i innych zasobów biznesowych.

Następnie pod koniec czerwca 2022 roku zespół LG NOVA wybierze dziesięciu laureatów konkursu. Będą oni mieli możliwość rozwijania biznesu we współpracy z LG i otrzymają wsparcie ze strony globalnej organizacji firmy.

Źródło: LG Nova

Dodaj komentarz