Gra Paczka ruszyła. Streamerzy chcą pomóc milionowi dzieci wykluczonych cyfrowo
Gra Paczka to wielka akcja polskich streamerów, którzy nadając non stop w dniach 14-17 maja 2020 zbierają pieniądze na pomoc dla dzieci wykluczonych cyfrowo, które z powodu braku sprzętu i dostępu do internetu nie mogą brać udziału w zajęciach online ani mieć kontaktu z rówieśnikami.
Gra Paczka to inicjatywa firmowana przez Fundację Wiosna, organizatora akcji Szlachetna Paczka. Organizacja zauważyła, że spora część rodzin ma problem z wdrożeniem w domach transpormacji cyfrowej wymuszonej przez epidemię.
Według badań PISA, które dotyczą sytuacji uczniów w wielu krajach, w Polsce nawet 70 tys. najmłodszych nie ma dostępu do komputera czy tabletu. Wprowadzenie nowego trybu nauczania w związku z pandemią COVID-19 unaoczniło skalę problemu. Tylko w Małopolsce połowa szkół zgłosiła kuratorium oświaty problemy z przeprowadzeniem nauczania zdalnego, które najczęściej związane są właśnie z wykluczeniem cyfrowym.
Problem dotyczy nie tylko rodzin z niskimi przychodami: konieczność zapewnienia sprzętu umożliwiającego branie udziału w zdalnych zajęciach dla kilku potomków przerasta możliwości większości domowych budżetów.
Nowa rzeczywistość sprawia, że poziom potrzeb cyfrowych znacznie przewyższa możliwości wielu polskich rodzin. W takiej sytuacji wykluczenie cyfrowe dotyka już nie tylko najuboższych – to niemal problem powszechny. Analizy dowodzą, że trudność współdzielenia z rodzeństwem i rodzicami sprzętu do edukacji czy pracy zdalnej ma 25% uczniów. Oznacza to, że w dobie zdalnej nauki aż milion dzieci w Polsce walczy z barierami cyfrowymi. Wykluczenie cyfrowe to wykluczenie społeczne, o wiele więcej niż brak możliwości edukacji. To stały brak dostępu do kultury, rozrywki, wreszcie ograniczenie albo ucięcie relacji społecznych, to także łatka “bycia gorszym”. Ale przede wszystkim – również problem, który nie zniknie wraz z końcem pandemii.
Wielu operatorów sieci zdecydowało się na zapewnienie bezpłatnego dostępu do internetu uczniom i studentom, dzięki czemu mogą uczestniczyć w zajęciach online. W dalszym ciągu jednak ogromna liczba dzieci nie może być pewna możliwości uczestniczenia w e-lekcjach. Gra Paczka ma pomóc jak największemu gronu wykluczonych cyfrowo najmłodszych.
Gra Paczka pomoże dzieciom wykluczonym cyfrowo. Nawet milion najmłodszych ma problemy z uczestniczeniem w lekcjach online
Inicjatywa już na starcie otrzymała wsparcie od wielu przedsiębiorstw z branży IT.
Szlachetna Paczka dzięki nowej inicjatywie, w którą włączają się NVIDIA, AMD, ASUS, MSI, CD Projekt RED, World of Tanks, Komputronik, RTV euro AGD, Morele.net, Aorus, Amso, Trust, SilentiumPC, BeQuiet, Steel Series, Cooler Master, Onet, GRY-Online i arhn.eu, a także Wisła Kraków wraz z sekcją e-sportową i kilkoma zawodnikami pierwszej drużyny.
Za zbieranie pieniędzy wezmą się najpopularniejsi polscy streamerzy.
W projekt Gra Paczka zaangażowani są najpopularniejsi streamerzy w Polsce, którzy przez trzy dni będą transmitować swoje gry, organizując równocześnie konkursy z cennymi nagrodami od partnerów wydarzenia, których łączna wartość sięgnie 50 tys. złotych! Akcję Gra Paczka grą i zaangażowaniem swoich społeczności wesprą streamerzy i youtuberzy z FantasyExpo, LifeTube, JaRock, Gameset, Gamma PR, Agencji Galaktus, m. in. Rock, Łozo, Ewron, Doknes, Lempiank, Jcob, Archon, Wonziu, ale i wielu innych!
Tuż po akcji Szlachetna Paczka przekaże sprzęt do 50 najbardziej potrzebujących dzieci z Akademii Przyszłości. Docelowo Szlachetna Paczka i jej partnerzy chcą dotrzeć do ponad 2000 najmłodszych. Jeśli chcecie pomóc, możecie to zrobić wchodząc na www.grapaczka.pl.