GN otwiera w Warszawie Hub Badawczo-Rozwojowy i IT
Firma GN, właściciel takich marek jak Jabra i SteelSeries, otworzyła w Warszawie nowy Hub Badawczo-Rozwojowy i IT. Firma już zatrudniła tu ponad 60 specjalistów, ale to nie jest jej ostatnie słowo. W niedalekiej przyszłości planuje rozszerzenie działalności i utworzenie kolejnych miejsc pracy. W tym celu GN podejmuje współpracę z uczelniami w stolicy, które mają być źródłem nowej kadry.
W czasie uroczystego otwarcia siedziby w ścisłym centrum Warszawy mieliśmy okazję zapoznać się nie tylko z historią firmy GN, która liczy sobie ponad 150 lat, ale również poznać plany na przyszłość, tę bliższą i dalszą. Warto wspomnieć, że nasza stolica miała liczną konkurencję przy wyborze miejsca na nowy hub, bo GN wybierała spośród kilkunastu lokalizacji.
Stolica Polski i duńska firma mają już za sobą spotkanie w 1917 roku, bo w tym czasie Great Northern Telegraph Company pomagała budować i rozwijać połączenia telegraficzne w kraju. Od tego czasu stała się iście światową spółką, której biura i centra badawczo-rozwojowe rozsiane są po całym świecie.
Dlaczego GN wybrał Warszawę?
Oczekujemy, że to nowe i istotne dla nas biuro pozwoli nam na przyspieszenie możliwości skalowania naszych rozwiązań informatycznych i oprogramowania w celu spełnienia cyfrowych ambicji GN.
W GN skupiamy się w szczególności na wzmacnianiu naszych możliwości w zakresie IoT, chmury, AI, DevOps i Embedded SW. Obecnie firma GN jest znana przede wszystkim ze światowej klasy urządzeń takich marek jak Jabra, ReSound, Beltone, Lively, Falcom, SteelSeries i innych. Jednak tym, co czyni nasz przyszły sprzęt wyjątkowym, jest zróżnicowanie programowania treści, którą będziemy w stanie zapewnić.
W Polsce jest ogromna liczba wykwalifikowanych, ambitnych i dobrze wykształconych utalentowanych specjalistów wysokiej klasy w dziedzinie technologii i oprogramowania. Bliskość od Kopenhagi i wspólne relacje w ramach UE ułatwiają współpracę i wspólne tworzenie projektów. – mówi Niclas Blohm, Senior Vice President Global Research & Development, GN Audio.
Przyglądaliśmy się innym lokalizacjom i uniwersytetom w ramach naszych poszukiwań, ale w oparciu o badania wiemy, że mamy tu znakomity kapitał ludzki, więc mamy w Warszawie „pełny pakiet”, a to bardzo atrakcyjne – mówi Peter La Cour Gormsen, Chief Financial Officer (CFO), GN Store Nord i GN Audio
Jednym z głównych powodów, dla którego wybraliśmy to miejsce jest też poziom uniwersytetów wokół, co daje nam szansę na rozwój i jasną przyszłość – dodaje.
Warszawski hub zajmował się będzie głównie tworzeniem oprogramowania i algorytmów przetwarzania dźwięku oraz rozwoje sztucznej inteligencji, na której opiera się wiele technologii stosowanych w produktach firmy.
Mamy ogromne ambicje wobec naszego biura w Warszawie. Obecnie czasy są trudne, jednak wymagania dotyczące rozwoju technologii i IT pozostają niezmienione. Stąd też nasze oczekiwania co do jakości wkładu merytorycznego, jaki to biuro ma do zaoferowania, są również wysokie – Gormsen.
Z uwagą będziemy śledzić postępy firmy na naszym rodzimym rynku, a także postaramy się sprawdzać, jak duży wkład w rozwój duńskiej spółki będą mieli nasi polscy programiści. Widać, że Dania traktuje nasz rynek poważnie, bo na uroczystym otwarciu pojawiła się również przedstawicielka ambasady.
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.