Grzegorz Strzelec i tajniki SEO

Każda szanująca się firma musi mieć stronę internetową, a każdy właściciel firmy chciałby, żeby na tę stronę trafiali potencjalni klienci poszukujący produktów czy usług. Najłatwiej i najtaniej jest przekierować na stronę użytkowników z Google i innych wyszukiwarek internetowych, ale wymaga to pewnych optymalizacji strony. To tak zwane SEO – Search Engine Optimization. O SEO rozmawialiśmy na antenie Biznes24 ze specem w tej dziedzinie – Grześkiem Strzelcem, szefem platformy szkoleniowej papaSEO.

Grzesiek pracował przez wiele lat w takich firmach, jak TVN, Grupa Onet-RASP czy Omnia Calculator. Zajmował stanowiska Head of SEO, Chief SEO Strategist czy Chief SEO Consultant. W ubiegłym roku uruchomił własną platformę szkoleniową papaSEO. W jej ramach uczy przedsiębiorców, jak powinni modernizować swoje strony internetowe pod kątem SEO. Dobre optymalizacje zapewniają poprawne indeksowanie stron przez roboty indeksujące (web crawlery), a odpowiednie zabiegi poprawiają pozycję serwisu w wynikach wyszukiwania.

SEO: od czego zacząć?

Rozmowę z Grześkiem zaczęliśmy jednak od samego początku. Załóżmy, że budujemy zupełnie nowa stronę internetową na świeżej domenie. Co trzeba zrobić, żeby Google w ogóle zauważył nową stronę i zaczął ją indeksować? Jakich narzędzi do tego użyć?

Kiedy startujemy z naszym nowym biznesem i z nową stroną internetową, najlepszym pomysłem jest to, by zgłosić naszą stronę w narzędziu udostępnionym przez Google, czyli Google Search Console. To narzędzie, w którym możemy przedstawić się, że mamy nową stronę. Narzędzie dostarczy nam też dodatkowych danych: w jaki sposób Google naszą stronę postrzega i komu ją pokazuje.” – odparł na to pytanie Grzesiek w rozmowie z nami. „Jednak najważniejszą rzeczą, o której powinniśmy myśleć już od samego początku, to żeby do naszej strony pojawiały się odnośniki, czyli tak zwane linki.”

Gdy już Google doda stronę do swojego katalogu, jak tworzyć treści, by te „podobały się” wyszukiwarce? Co zrobić, żeby takie treści wyskakiwały na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania?

Jaką w ogóle domenę wybrać na własną stronę internetową? Czy ma znaczenie, czy jest to domena polska (.pl), europejska (.eu) czy globalna (.com)?

Te i inne zagadnienia poruszyliśmy w rozmowie. Zapraszamy do obejrzenia całego materiału wideo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *