Amazon usuwa podróbki ze swojego sklepu
Amazon to największy marketplace na świecie, czyli największa platforma ecommerce. Korzystaja z niej setki milionów klientów. Marzeniem Jeffa Bezosa, założyciela Amazonu jest, by na Amazonie można było kiedyś kupić dosłownie wszystko. Niestety na Amazonie nietrudno trafić na produkt nieoryginalny – czyli podróbkę. Amazon z problemem podróbek zmaga się od wielu lat, a tylko w zeszłym roku wydał ponad 700 milionów dolarów na walkę z podróbkami.
Na platformie Amazon kupować można nie tylko ze sklepu Amazon, ale także od sklepów zewnętrznych, które mogą korzystać ze strony Amazon jako swojej platformy sprzedażowej. Nie wszyscy sprzedawcy są uczciwi. Są tacy, którzy próbują szybko dorobić się na handlu towarami podrabianymi. Takie towary często bardzo trudno wykryć i Amazon musiał zatrudnić aż 10 tysięcy osób, których codziennym obowiązkiem jest wyszukiwanie i usuwanie produktów nieoryginalnych. Platforma wspomaga się też algorytmami sztucznej inteligencji do wykrywania podróbek.
Więcej w materiale wideo powyżej.
Dziennikarz komputerowy od 1994 roku. Właściciel i redaktor naczelny portalu ITbiznes; prowadzący magazyn ITbiznes na antenie kanału telewizyjnego Biznes24; gospodarz programu poradnikowego „Cyfrowy Niezbędnik” na antenie kanału telewizyjnego Antena HD; gospodarz podcastów Elektrycznie Tematyczni o samochodach elektrycznych oraz Zrozumieć AI o sztucznej inteligencji. Współprowadzący podcast ITbiznes o technologiach w biznesie. Twórca bloga o pasjach Fabryka Pasji. Założyciel, redaktor naczelny i były właściciel portalu PCLab.pl. Założyciel i były redaktor naczelny serwisów AGDLab.pl, Softonet.pl. Były redaktor naczelny serwisów PC.com.pl i Technowinki.onet.pl.