YOU&MNI – MVNO „na pięć minut przed startem”

30 października 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

„Ta czysta, biała karta czekająca dopiero na
nadrukowanie marki symbolizuje naszą strategię” – powiedział Leszek
Kułak, członek zarządu MNI, podczas dzisiejszej konferencji prasowej
przybliżającej plany operatora.

Sieć MNI już działa, w połowie listopada można spodziewać się
oficjalnego startu platformy technologicznej. Wirtualny operator –
działający na podstawie porozumienia z PTK Centertel – stawia na „szyte
na miarę” usługi promowane za pomocą marek partnerskich. Partnerzy MNI
mają zapewniać klientów oraz obsługiwać ich, podczas gdy MVNO będzie
odpowiedzialny za stronę techniczną przedsięwzięcia i współpracę z
Orange.

Korzystająca z numeracji 786 xxx xxx wirtualny operator
przygotowany jest do przedstawienia oferty pre-paid, w możliwościach
MNI jest także zbudowanie platformy post-paid. Tak naprawdę oferta dla
użytkownika końcowego ma być znacznie zróżnicowana i zależeć w dużej
mierze od grupy docelowej partnera sprzedającego usługi pod własną
marką.

Samo MNI chce kłaść duży nacisk na oferowanie treści
multimedialnych; których – poprzez spółki zależne – jest producentem.
Rynek multimediów jest warty aktualnie około 26 mln złotych rocznie,
MNI sprzedając treści w cenie niższej o około 30% od oferty konkurencji
liczy na wykrojenie dla siebie lukratywnego kawałka tortu.

„Dla nas korzystna będzie także sytuacja, w której
nasza karta SIM będzie 'drugą w telefonie', wkładaną do aparatu na
przykład tylko na czas pobrania treści i nie wykorzystywaną wcale do
prowadzenia rozmów głosowych” – stwierdził Leszek Kułak.

Oferty partnerów mają być przegotowywane indywidualnie przez
właścicieli brandów; istnieje możliwość zróżnicowania cen za te same
usługi wśród partnerów MNI. Różne mogą być także zakresy usług, od
prostych ofert telefonicznych, przez ofertę multimedialną, aż
do samodzielnej transmisji danych.

„Nasza umowa z Centertelem nie została wymuszona odgórnie przez
UKE, jak to miało miejsce z P4 i Polkomtelem. Dzięki rozmowom
prowadzonym w partnerskiej atmosferze wynegocjowaliśmy warunku, o
jakich P4 może tylko marzyć – stąd na przykład możliwość oferowania
przez nas mobilnego dostępu do Internetu za pomocą technologii 3G” –
tłumaczył Piotr Majchrzak, członek zarządu MNI.

Padły nazwy pierwszych partnerów MNI: będzie to Telestar,
specjalizujący się w ofercie treści multimedialnych; Telebonus,
operator tanich połączeń międzynarodowych i Długie Rozmowy, które
wspólnie z MNI przedstawią ofertę dla małego i średniego biznesu.

Do końca roku w sieci MNI pojawi się 1-2 marki partnerskie, na
przyszły rok zapowiedziano wprowadzenie 6 do 8 nowych brandów.
Definiując partnerów, MNI określiło ich jako „obszar
okołotelekomunikacyjny stawiający na oferowanie usług konwergentnych
oraz segment pragnący rozwinąć program lojalnościowy, na przykład sieć
sklepów wielkopowierzchniowych”.

Podobnie jak zróżnicowane mają być warunki przedstawiane klientom,
tak samo elastyczne mają być warunku współpracy MNI z partnerami,
ustalane indywidualnie. Może to być forma abonamentu za każdego
użytkownika, może być partycypowanie w zyskach osiąganych przez
partnera dzięki korzystaniu z platformy.

„Jesteśmy w stanie uruchomić operatora, który zamówi tylko
kilkaset kart SIM – wszystko zależy od warunków” – deklarował Leszek
Kułak.

Koszt uruchomienia świadczenia usług jako MVNO został oceniony
jako niższy niż 10 mln złotych; projekt ma niemal natychmiast być
rentowne.

Operator liczy, że w ciągu trzech lat pozyska i utrzyma razem z partnerami 500 tysięcy klientów.