x-kom ułatwia zakupy seniorom

x-kom ułatwia zakupy seniorom

12 kwietnia 2020 0 przez Paweł Pilarczyk

Popularny sklep internetowy z elektroniką x-kom przygotował specjalną wersję swojej strony dla osób starszych, które są mniej obeznane z technologiami. Rozwiązanie to ma pomóc w redukcji wykluczenia cyfrowego.

Według badań CBOS aż 75 procent osób powyżej 65 roku życia nie korzysta z internetu wcale. Seniorzy albo nie mają odpowiedniego sprzętu, albo – co niestety także powszechne – mają smartfony, ale wykorzystują je wyłącznie do dzwonienia. Niestety często nie mają kogo zapytać o radę, jak połączyć się z internetem i jak z niego korzystać.

Obecnie sytuacja jest jeszcze trudniejsza, bo w czasie panującej obecnie pandemii osoby starsze są odizolowane od swoich bliskich i tym trudniej jest im się z nimi skontaktować.

Czasami miałem wrażenie, że sklepy z elektroniką traktują seniorów jak osoby z dwoma lewymi rękoma. Rzetelne i szczegółowe opisy sprzętów to oczywiście ważna sprawa w naszej branży, ale osoby starsze najczęściej nie rozumiały różnic między DDR-ami, snapdragonami, RTX-ami czy amoledami. Dlatego przygotowaliśmy specjalną stronę, na której podobne dylematy znikają.

Jakub Biel, communication manager w x-komie

Aby pomóc seniorom, x-kom przygotował specjalną wersję swojej strony, dostępną pod adresem x-kom.pl/senior. Po wejściu na stronę pierwsze, co wita odwiedzającego to informacja, że w każdej chwili może się połączyć przez telefon z doradcą, który pomoże w zakupach. Ale poniżej znalazły się cztery sekcje z proponowanymi kategoriami produktów:

  • urządzenia przydatne do kontaktu z bliskimi
  • prezenty dla najmłodszych
  • sprzęty do pielęgnacji, sprzątania i gotowania
  • urządzenia do spędzania czasu w domu

We wszystkich kategoriach specjaliści x-kom dobrali jakościowy i przystępny cenowo sprzęt. Zakupów można dokonać z opłatą za pobraniem, w dodatku kupujący może zwrócić towar w przeciągu 15 dni, jeśli okaże się, że ten nie przypadł mu do gustu.

W ten sposób x-kom stara się pomóc seniorom w zakupach sprzętu, który umożliwi im kontakt z bliskimi – na przykład w formie wideo. Pochwalamy inicjatywę i liczymy zarazem, że po zakupie przedstawiciele x-komu pomogą też seniorom w konfiguracji np. Zooma albo Messengera.