Więcej swobody w 1&1

30 sierpnia 2013 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Niemiecki hoster wprowadza na polski rynek nowe usługi ułatwiające tworzenie i prowadzenie witryn. Oferta kierowana jest do małych i średnich firm.

Nowością jest możliwość korzystania z czterdziestu najpopularniejszych aplikacji – takich jak WordPress, Joomla!, Drupal, Typo3 czy Magento – w dwóch trybach: „safe” oraz „free”. W pierwszym z nich wszystkie prace związane z zarządzaniem oraz aktualizacją oprogramowania wykonywane są przez 1&1, czego ceną jest konieczność korzystania z nie zmienionego w stosunku do oferowanej dystrybucji kodu aplikacji.

Ograniczenie to nie jest tak bardzo uciążliwe, gdyż 1&1 umożliwia także instalowanie do wymienionych wyżej aplikacji wtyczek rozszerzających możliwości oprogramowania. Plug-iny wybiera się z listy.

Użytkownicy bardziej doświadczeni mogą korzystać z aplikacji w trybie „free”, w którym co prawda obowiązek zarządzania aplikacjami leży po ich stronie, mogą za to modyfikować kod rozwiązania i używać własnych wtyczek.

 

1&1 zapewnia, że użytkownicy mogą w każdej chwili przełączyć się między trybami korzystania z aplikacji, także z opcji „free” na „safe”, chociaż wymagać to będzie w takim przypadku zrezygnowania z wszystkich niestandardowych rozwiązań.

Klienci hostera mogą także korzystać z usługi MyWebsite: katalogu gotowych stron www dla przedstawicieli poszczególnych branż, w których wystarczy wpisać własne dane teleadresowe, by móc zaistnieć w Internecie z profesjonalnie wyglądającą witryną, prostą strukturalnie witryną.

Małe i średnie przedsiębiorstwa, korzystające z usługi MyWebsite, mogą wzbogacić swoją stronę o dodatkowe możliwości, korzystając z przygotowanych przez 1&1 Web Appsów, pozwalających na zintegrowanie wtyczki Skype, obsługę systemu płatności online itp.

 

 

1&1 chwali się także wprowadzeniem Kreatora Stron Mobilnych – prostego narzędzia, za pomocą którego tworzone są przyjazne smartfonom i tabletom wersje witryn. Kreator nie wymaga żadnej wiedzy ze strony klienta i dokonuje konwersji automatycznie. Uwzględniane są wszystkie aktualizacje i zmiany wprowadzane na klasycznej stronie www.

Ciekawym rozwiązaniem jest także Centrum Social Media – narzędzie, które dokonuje translacji witryny na profil Facebook. Zachowywana jest szata graficzna, a także układ stron konwersowanej witryny. System automatycznie wprowadza na profil FB wszystkie zmiany dokonywane na witrynie. Centrum Social Media obsługuje także Twittera, w planach jest dalsze rozszerzanie funkcjonalności narzędzia.

Hoster przygotował nową propozycję także dla użytkowników ze stronami cieszącymi się większą popularnością i generujących większe obciążenie. W pakiecie Unlimited Plus 1&1 daje gwarancję przyporządkowania 2 GB pamięci operacyjnej.

 

 

 

Wśród anonsowanych na konferencji z okazji 15-lecia działalności 1&1 nowości znalazła się także deklaracja objęcia wszystkich klientów miesięcznym okresem próbnym, w trakcie którego użytkownik może zrezygnować z usługi i otrzymać zwrot kosztów. Klientom przyznano także prawo do bezpłatnej, dowolnej zmiany pakietu hostingowego – także na tańszą opcję, z zastrzeżeniem, że downgrade można dokonać raz w miesiącu.

Klienci 1&1 mogą także liczyć na bezpośrednią pomoc techniczną – hoster obiecuje, że wystarczy zadzwonić na działającą non-stop infolinię, aby połączyć się ze specjalistami z poszczególnych dziedzin związanych z hostingiem oraz obsługą aplikacji.

1&1 przypomniał także o możliwości wstępnego zarezerwowania nowych domen TLD najwyższego poziomu, których ma być około 1400, z czego ogólnodostępnych około 700. Usługa jest  bezpłatna –  chwili, gdy wiadomo będą już szczegóły dotyczące daty wprowadzenia danej domeny oraz ustalony zostanie cennik, użytkownik ma otrzymać propozycję zakupu zamówionych domen.

Ceny pakietów hostingowych w 1&1 rozpoczynają się od 9,99 zł netto za miesiąc.