W e-reklamie Europa goni Stany

12 czerwca 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Europejski rynek reklamy internetowej był w 2006 roku warty 8 miliardów euro – dystans między wydatkami reklamodawców na Starym Kontynencie i w Stanach zmalał do 4 mld euro.

Największy rynek internetowej reklamy jest w Wielkiej Brytanii – reklamodawcy wydali tam ponad 3 mld euro. Na drugim miejscu są Niemcy, trzecią pozycję (z 1,752 mld euro) zajmuje Francja. W badaniu uwzględniono tylko reklamy w wyszukiwarkach, reklamy typu display, płatne odnośniki i ogłoszenia oraz reklamy rozsyłane pocztą elektroniczną.

45% wydatków na marketing w sieci jest przeznaczana na reklamę w wyszukiwarkach, i ta forma będzie cieszyć się rosnącą popularnością. Płatne ogłoszenia zamieściło 22% reklamodawców. 2% zdecydowało się na sięgnięcie po newslettera.

„Warto, abyśmy zaczęli myśleć o rynku europejskim nie w kategoriach rynków narodowych, ale jako całości. To powinien być bodziec do częstszego sięgania po kampanie paneuropejskie” – uważa Layla Pavone, prezes IAB Italy.