UKE: BSA do poprawy

Netia i GTS Energis mają miesiąc na usunięcie nieprawidłowości w świadczeniu usługi Bitstream Access.

Urząd Komunikacji Elektronicznej przeprowadził kontrolę przestrzegania przez Netię oraz GTS Energis przepisów ustawy Prawo telekomunikacyjne w zakresie świadczenia przez tych operatorów usług szerokopasmowego dostępu do Internetu i odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie tych usług (także trybu reklamacyjnego), w związku z procesem udostępniania przez Telekomunikację Polską S.A. lokalnej pętli abonenckiej na potrzeby sprzedaży usług szerokopasmowej transmisji danych (Bitstream Access – BSA).

Stwierdzono, iż kontrolowani przedsiębiorcy telekomunikacyjni nie w pełni wypełniają odnoszące się do nich obowiązki. W stosowanych wzorach umów o świadczenie usługi dostępu do Internetu stwierdzono brak postanowień dotyczących jakości świadczonej usługi, w tym brak informacji o czasie oczekiwania na przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usługi, zakresu obsługi serwisowej BSA, a także trybu postępowania reklamacyjnego oraz informacji o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego. Sam tryb postępowania reklamacyjnego zawarty w regulaminach świadczenia usług dostępu do Internetu został nieprawidłowo lub nie w pełni określony.

Prezes UKE w dniu 24 kwietnia 2007 r. wydał zalecenia pokontrolne, w których wezwał GTS Energis i Netię do usunięcia nieprawidłowości w terminie 30 dni od dnia otrzymania zaleceń pokontrolnych. Nieprawidłowości wskazane w zaleceniach pokontrolnych dotyczyły regulaminów oraz wzorów umów, postępowań reklamacyjnych i dokumentacji sprzedażowej.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x