Kobiety wybierają szkolenia IT w formie online
Niedawno opublikowany raport „Rynek szkoleniowy w czasach niepewności” daje nam sporo informacji o tym, jakie szkolenia IT wybierają kobiety. Wiemy też, że powinny się one odbywać w formie online, aby je do nich zachęcić, bo korzysta z nich jedynie 19 procent. kobiet w organizacjach. Na tę sytuację wpływają różnego rodzaju kulturowe i mentalne bariery, takie jak przekonanie, że technologie to „twarda”, męska domena.
Przebijanie szklanego sufitu leży w dobrze pojętym interesie samych organizacji, ponieważ dzięki niemu przybywa wykwalifikowanych specjalistek. – mówi Natalia Gozdowska, ekspertka ds. rozwoju kompetencji menedżerskich w Altkom Akademii.
- Kobiety wybierają szkolenia z miękkich umiejętności, takich jak zarządzanie projektami czy zarządzanie zespołem
- Ze szkoleń IT korzysta jedynie 19 proc. kobiet
- Menedżerowie powinni nie tylko umożliwić równy dostęp do szkoleń technologicznych dla kobiet, ale i zachęcać je do szkolenia się w tym obszarze
- W dobie niedoboru specjalistów każda nowa osoba z ekspercką wiedzą jest na wagę złota
- Kobiety wolą szkolenia w formie distance learning, mężczyźni w formie stacjonarnej
Kobiety wolą umiejętności miękkie?
Z raportu Altkom Akademii wynika, że większość kobiet w przyszłości nadal będzie wybierać szkolenia z zarządzania projektami (46 proc.), umiejętności miękkich (45 proc.) czy zarządzania zespołem (43 proc.). Dzięki inwestycji w rozwój tych kompetencji rynek niebawem zyska nową generację ambitnych liderek. Rolą menedżerów jest jednak wychodzenie z inicjatywą i aktywne zachęcanie do rozwijania się również w niepopularnej wciąż wśród kobiet dziedzinie technologii IT.
Z danych zebranych od stycznia 2021 do października 2022, że jedynie 19 proc. kobiet bierze udział w szkoleniach z obszaru IT.
– Na tę sytuację wpływają różnego rodzaju kulturowe i mentalne bariery, takie jak przekonanie, że technologie to „twarda”, męska domena. Przebijanie szklanego sufitu leży w dobrze pojętym interesie samych organizacji, ponieważ dzięki niemu przybywa wykwalifikowanych specjalistek – mówi Natalia Gozdowska z Altkom Akademii.
Kobiety chętniej biorą udział w szkoleniach w formie online (53 proc.), gdzie sięgają po nowoczesne metody, takie jak podcasty czy aplikacje. Mężczyźni preferują formy tradycyjne i stacjonarne (60 proc.). Z raportu dowiadujemy się również, że oczekiwania odbiorców wobec szkoleń online są coraz większe. Muszą być one przeprowadzane na bardzo wysokim poziomie i w angażujący sposób.
– W dobie niedoboru specjalistów każda nowa osoba z ekspercką wiedzą jest na wagę złota. Zyska na tym sam biznes, który będzie mógł korzystać z pracy lepiej wykwalifikowanych, różnorodnych zespołów – mówi Natalia Gozdowska.
– Cieszy nas fakt, że mimo wszystko udział kobiet w szkoleniach technologicznych jest zauważalny, przy okazji staramy się, aby był jeszcze większy – przykładem takich działań z naszej strony jest m.in. współpraca ze wspierającą rozpoczynające przygodę z IT kobiety Fundacją Digital University – mówi Robert Tomaszewski, Business Development Director w Altkom Akademii.
Altkom Akademia razem z Fundacją Digital University organizują webinarium: „Kobieta w roli liderki. Przywództwo, komunikacja i rozwój osobisty”. O sile kobiet w przebijaniu „szklanego sufitu” opowiedzą ekspertki, które przeanalizują również zagadnienia dotyczące kobiecego przywództwa, a także wyjaśnią, dlaczego warto pracować z kobietami.
Webinarium odbędzie we wtorek 22-ego listopada o godz. 10:00. Zapisy już ruszyły.
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.