Stany Zjednoczone – 17 mld na reklamę online, a może być lepiej

25 maja 2007 0 przez Piotr Bulski

Amerykański rynek reklamy internetowej rośnie. Zdaniem organizacji IAB (Interactive Advertising Bureau) zeszłoroczny wynik okazał się o 35 proc. lepszy od rezultatu z roku 2005. Na reklamę w sieci wydano w 2006 roku niemal 17 mld dolarów.

Zauważając wzrost analitycy wskazują jednocześnie działania, które mogą pomóc w dalszym sprawnym rozwoju tego rynku. Zdaniem IAB kampanie reklamowe online nie są m.in. odpowiednio przygotowywane. Ich testowanie odbywa się z z mniejszym naciskiem niż w przypadku reklam dla telewizji, radia czy prasy drukowanej. Tymczasem testy te są ważne, ponieważ dają odpowiedź, czy dana kampania może okazać się skuteczna.

Generalnie, specjaliści oceniają, że na reklamę w sieci wydaje się zbyt mało. W minionym roku z przychodów reklamowych tylko 6 proc. było generowane dzięki sieci. To, jak zauważają specjaliści, bardzo mało, porównując z popularnością internetu i czasem, który się w nim spędza. W minionym roku dla porównania na reklamę pocztową typu „direct mail” wydano w Stanach Zjednoczonych 58 mld dolarów, a na reklamy w gazetach około 51,2 mld dolarów.

Za jeden z segmentów obiecujących w tym roku największy wzrost określa się reklamy wideo, zapewniające z jednej strony cechy reklamy telewizyjnej, a z drugiej, celność reklam internetowych.

W sumie, w minionym roku reklamy powiązane z wyszukiwarkami wygenerowały około 40 proc. przychodów całego segmentu, będąc największym z nich. 10 największych firm sprzedających reklamy przejęło 69 proc. rynku, pierwsze 50 zajmowało aż 93 proc. rynku.