SentiOne otrzyma 18,8 mln zł od NCBiR na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji

Polska firma SentiOne otrzyma 18,8 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Firma wykorzysta przyznane pieniądze na rozwój wszystkich swoich produktów, w tym monitoringu internetu korzystającego z AI oraz chatbotów i voicebotów.

Sztuczna inteligencja w produktach SentiOne

SentiOne jest polską firmą technologiczną założoną w 2011 roku. Zajmuje się monitoringiem Internetu i mediów społecznościowych oraz automatyzacją obsługi klienta z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Firma ma spore sukcesy w tworzeniu zaawansowanej technologii rozumienia języka naturalnego. Jest w stanie rozpoznawać język polski, angielski, niemiecki i hiszpański.

SentiOne skutecznie stosuje algorytmy sztucznej inteligencji we wszystkich swoich produktach. Najważniejsze z nich, to narzędzia do monitoringu internetu, platforma do obsługi klientów, automatycznie podpowiadająca najlepsze rozwiązania ich problemów. Są też chatboty i voiceboty rozumiejące intencje rozmówcy ze skutecznością na poziomie 96 proc. Jest to wynik lepszy, niż mogłaby osiągnąć spora część ludzi.

Za botów SentiOne z powodzeniem korzystają działy obsługi klienta m.in. Alior Banku, BNP Paribas oraz firmy Kruk S.A. Rozwiązania firmy są także stosowane na całym świecie przez takie marki jak Procter & Gamble, McDonald’s, Nike, Unilever, Beiersdorf, Tesco, Starcom, Mindshare, Mediacom, Saatchi & Saatchi i wiele innych.

Grant na rozwój od NCBiR

Dofinansowanie przekazane przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju jest, jak do tej pory, najwyższą kwotą, jaką otrzymała firma w Polsce na rozwój konwersacyjnej sztucznej inteligencji.

SentiOne nie bazuje jednak tylko na przyznanym grancie, ale zainwestuje w projekt własne środki w wysokości 5,2 mln zł.

„To już trzeci grant badawczo-rozwojowy dla SentiOne. Sukces poprzedniego projektu, który pozwolił nam rozwinąć technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji i podbić rynek botów, utwierdził nas w przekonaniu, że to słuszny kierunek rozwoju dla naszej spółki. Pandemia COVID-19 pokazała, że to właśnie umiejętne wykorzystanie nowoczesnych technologii pomogło firmom optymalizować swoje koszty, usprawnić wewnętrzne procesy i zwiększać sprzedaż. Pozyskanie prawie 19 mln zł na trzyletni projekt daje nam wystarczająco dużo czasu i zasobów, aby kontynuować rozwój najlepszej na świecie technologii rozumienia języka naturalnego. To właśnie dzięki naszym autorskim algorytmom jesteśmy w stanie skutecznie wspierać czołowe spółki z branży bankowości, ubezpieczeń, energetyki i telekomunikacji w transformacji cyfrowej.” – powiedział Kamil Bargiel, założyciel i CEO SentiOne.

Środki z dotacji posłużą firmie SentiOne do rozwoju wszystkich linii biznesowych. Następne modele AI będą przyuczane do analizy wszystkich form komunikacji z klientem. Chodzi o e-maile, ankiety, kwestionariusze i zapisy rozmów. Dzięki temu powstanie autorska platforma Voice of The Customer, która pozwoli kompleksowo analizować komunikację firmy z klientami.

SentiOne_Michal_Brzezicki_VP_Kamil_Bargiel_CEO_Bartosz_Bazinski_COO
Michał Brzezicki, Kamil Bargiel, Bartosz Baziński

Dodatkowo planowane jest także uruchomienie kluczowych funkcji, które do tej pory były dostępne tylko po polsku, w językach hiszpańskim, angielskim i niemieckim. Umożliwi to firmie SentiOne rozwój międzynarodowy na dużą skalę.

„Stworzenie bota, który obsłuży klientów w wielu językach jednocześnie, pozwoli na poszerzenie naszej oferty za granicą, zaspokojenie potrzeb międzynarodowych zagranicznych organizacji oraz małych i średnich przedsiębiorstw. Dotacja od NCBiR to zasługa dwuletniej pracy naszego zespołu AI Research nad głębokim uczeniem (ang. deep learning) i automatyzacji ekstrakcji informacji wielojęzycznych z potocznych tekstów na potrzeby interfejsów konwersacyjnych i analizy doświadczeń klientów. W skrócie to technologia, która pozwoli nam stworzyć jeszcze lepszy system SentiOne Listen i Automate.” – powiedział Michał Brzezicki, założyciel i CTO SentiOne, Kierownik Badań i Rozwoju.

Źródło: SentiOne

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x