Samsung – najwięcej na reklamy online w Chinach

9 marca 2006 0 przez Piotr Bulski

Najwyższe sumy na reklamy w sieci wydaje głównie sektor IT. Ponieważ Chiny to obecnie drugi co do wielkości rynek internetowy świata, interesująco jest oglądać jak o mieszkających za Wielkim Murem internautów walczą reklamodawcy prezentujący swoją ofertę w sieci. By firmy mogły zdobywać nowych klientów prężnie rozwijającej się gospodarki, muszą być najpierw widoczne. Jednym z miejsc doskonałym do takiej prezentacji jest oczywiście sieć. Z analiz przedstawionych przez serwis DigiTimes wynika, że wśród firm prowadzących w rankingach wydatków na reklamę online dominuje producent z Korei, a dokładniej Samsung.

Według badań specjalistów chińskiej firmy iResearch, Samsung wydając około 60,35 mln juanów (7,47 mln dolarów) prowadził w 2005 roku wśród reklamodawców. To najwyższa z sum wydanych zarówno przez lokalne jak i międzynarodowe przedsiębiorstwa na tamtym rynku na pokazanie się m.in. na internetowych bannerach. W sumie, na reklamowanie się w sieci w Chinach wydano w zeszłym roku 3,13 mld juanów. Największym wkładem na tym rynku pochwalić może się sektor nieruchomości, który zagospodarował około 19,5 proc. wydatków. Zaraz za nim znalazły się firmy IT (18,9 proc.).

Wśród największych reklamodawców prócz Samsunga odnaleźć można firmy China Mobile, eBay, Lenovo, IBM, Amoi Electronics, TCL, Hewlett Packard, Motorola, Dell i LG. iResearch ocenia, że wzrost na tym rynku w kolejnych latach będzie wynosić od 47 proc. w tym roku do 29,8 proc. w 2010 roku.