Rynek reklamy internetowej rośnie

12 sierpnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Reklama internetowa w Wielkiej Brytanii warta jest 2,48 miliarda dolarów – trzy razy więcej niż reklama radiowa.

Najwięcej warte są reklamy w tradycyjnych gazetach, telewizji oraz w kanale marketingu bezpośredniego. Czwarte miejsce zajmują reklamy w Internecie, wyprzedzając między innymi billboardy, radio i magazyny.

Główną przyczyną dynamicznego rozwoju rynku reklamy internetowej jest możliwość kierowania przekazu do określonych grup docelowych oraz łatwość dokłądnego śledzenia wyników kampanii. Nie bez znaczenia jest też fakt, że nowe pokolenie brytyjczyków (16 – 24 lata) korzysta z Internetu częściej niż z innych mediów.

W okresie od 2001 do 2005 roku ilość czasu spędzanego tygodniowo na słuchaniu radia zmniejszyła się na wyspach o 24 minuty. Średnia długość korzystania z Internetu wydłużyła się o 19 minut, podczas gdy telewizja zyskała w tym samym okresie 11 minut.