Rośnie udział Internetu w rynku reklamowym

W Wielkiej Brytanii i Szwecji nakłady na promocje w Internecie przekroczą w tym roku 10% wszystkich wydatków reklamowych.

Według raportu ZenithOptimedia udział Internetu w globalnych wydatkach na reklamę w ubiegłym roku wynosił 4,7%, w tym roku osiągnie 5,7%, (co oznacza, że będzie większy niż udział reklamy zewnętrznej), a w 2008 – 7,3%. Jeśli podobna dynamika utrzyma się w kolejnych latach Internet przekroczy 10 proc. w wydatkach na reklamę w skali całego świata w 2011 roku.

Internet na polskim rynku rozwija się również bardzo dynamicznie, choć daleko nam jeszcze do tak rozwiniętych rynków jak Wielka Brytania czy Szwecja. Jak wynika z opracowań Interactive Advertising Bureau wydatki na reklamę internetową w Polsce wyniosą w bieżącym roku około 215 mln zł, co oznacza 45% dynamikę w porównaniu z 2005.

„Udział Internetu w całkowitych wydatkach na reklamę na naszym rynku wyniesie 3,6%, w 2008 będzie to już 5,3% przy wydatkach na poziomie 390 – 400 mln zł” – mówi Jarosław Sosiński, dyrektor zarządzający ZED Digital, działu domów mediowych ZenithOptimedia, zajmującego się reklamą w mediach interaktywnych.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x