Reklamowy boom w Internecie

Miniony rok przyniósł rekordowy wzrost wydatków na reklamę internetową – łącznie wydano 230 mln złotych.

Największy kawałek tortu zdołał odkroić Onet, którego zarobił na reklamie 85 mln złotych. Drugi co do wielkości polski portal – Wirtualna Polska – musiał zadowolić się przychodami dwa razy mniejszymi od lidera.

„Internautów jest coraz więcej, więc rośnie atrakcyjność Internetu jako nośnika reklamy. Coraz więcej koncernów lokuje swoje reklamy w sieci” – podkreśla Jacek Makowski, szef sprzedaży portalu Onet.

Portale zaczynają jednak odczuwać narastające niebezpieczeństwo nadchodzące ze strony serwisów wyszukiwawczych. Na początku zeszłego roku najczęściej odwiedzaną przez polskich internautów witryną stał się Google; za użytkownikami napłynęli reklamodawcy. W ubiegłym roku wartość reklam w wyszukiwarkach wyniosła ponad 40 mln zł, czyli około 20% całego internetowego rynku.

Dodaj komentarz