Polskie firmy nieświadome potencjału internetu

15 marca 2011 0 przez Paweł Pilarczyk

Badanie przeprowadzone wśród polskich małych i średnich firm przez TNS OBOP na zlecenie 1&1, jednego z największych ISP na świecie, są alarmujące. Aż trzy czwarte firm, które nie mają jeszcze swojej strony internetowej uważa, że nie wpłynęłaby ona na rozwój ich biznesu. Aż 80% respondentów sądzi, że brak strony internetowej nie wpłynie na utratę ich potencjalnych klientów.

Zupełnie przeciwnego zdania są przedsiębiorcy, których witryny WWW obecne są już w sieci. Aż 85% z nich twierdzi, że wszystkie firmy powinny mieć strony internetowe. Zdaniem 70% z nich strona WWW ułatwia dotarcie do nowych klientów, a 45% respondentów zapewnia, że strona ma dobry wpływ na utrzymywanie kontaktu z obecnymi klientami. Jedynie 6% przedsiębiorców jest zdania, że strona WWW nie pomogła im w prowadzeniu biznesu.

Co ciekawe, firmy nieposiadające stron internetowych obawiają się w dużej mierze kosztów, jakie wiążą się ze stworzeniem witrymy firmowej (34%), a 19% zadeklarowało, że byliby skłonni zdecydować się na stronę, gdyby otrzymali odpowiednie wsparcie techniczne.

„Przedstawione wyniki badań są alarmujące. Wciąż duża liczba małych i średnich firm w Polsce pozostaje poza siecią. Z drugiej jednak strony nadal nie jest za późno, aby wziąć udział w cyfrowej rewolucji i skorzystać z potencjału, jaki niesie ze sobą obecność w Internecie. Wyniki badania pokazują, że przy odpowiednich warunkach firmy nieposiadające własnej strony www zdecydowałyby się na jej założenie. Bardzo ważne jest więc, aby dostawcy rozwiązań hostingowych dostarczali swoim użytkownikom przyjazny zestaw narzędzi do budowy stron internetowych. Mówiąc przyjazny mam na myśli prosty w konfiguracji, intuicyjny i na tyle bogaty, aby spełniał oczekiwania wszystkich przedsiębiorców” – mówi Oliver Mauss, dyrektor generalny firmy 1&1 International.