Polski konsument według Ericssona

Firma Ericsson Polska, podczas konferencji prasowej, która odbyła się 25 października, przedstawiła wyniki tegorocznych badań konsumenckich przeprowadzonych w Polsce przez dział Consumer & Enterprise Lab. Badania przeprowadzono w kwietniu 2006 roku na grupie 1500 osób w wieku od 15 do 69 lat. Badania przeprowadzane są od 1995 roku w ponad dziesięciu krajach na całym świecie. Poznanie opinii konsumentów pozwala firmie lepiej dopasowywać swoją ofertę do oczekiwań rynku.

Wyniki badań wykorzystywane są także do gier symulacyjnych, które Ericsson udostępnia swoim klientom. Gry pozwalają lepiej zrozumieć rynek usług telekomunikacyjnych w danym kraju oraz uniknąć wielu błędów przy wprowadzaniu usług.

Według badań prawie jedna trzecia Polaków posiada tylko telefon komórkowy. W porównaniu z innymi europejskimi krajami jest to bardzo duży procent. Polacy wręcz unikają rozmów z telefonu stacjonarnego na komórkowy i dzwonią z komórki także będąc w domu. Jedynie 14 procent badanych z domu dzwoni tylko z telefonu stacjonarnego. Potwierdza to negatywne efekty zbyt wysokich stawek F2M.

Wyniki badań jednoznacznie pokazują, że Polska jest krajem SMS-ów. Polacy wysyłają więcej SMS-ów niż obywatele innych krajów Europy, co w dużej mierze jest związane z niską ceną tej formy komunikacji. W 85 procentach przypadków Polacy odpisują lub oddzwaniają na otrzymany SMS. Potwierdza to, że konsumenci w Polsce są wrażliwi na ceny usług.

Co ciekawe, już 23 procent Polaków korzysta z multimedialnych usług telefonii komórkowej takich, jak mobilny dostęp do internetu czy wiadomości MMS. Młodzi użytkownicy są wręcz spragnieni nowych usług, co jest bardzo dobrą informacją dla firm przymierzających się do wejścia na ten rynek.

Dość ciekawe jest, że aż 78 procent konsumentów w Polsce płaci za rachunki telefoniczne z własnej kieszeni. Jedynie w przypadku 2 procent osób rachunki są opłacane przez pracodawcę.

Warto zwrócić uwagę, że 21 procent badanych nie jest zainteresowanych nabyciem telefonu komórkowego. Jest to grupa, do której zaliczają się głównie emeryci, tradycjonaliści i osoby staroświeckie. Osoby te stanowią nie lada wyzwanie dla operatorów telefonii komórkowej.

Przeprowadzone badania pozwalają stwierdzić, że Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych, jednak za rozsądne pieniądze.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x