Multimedia od Amazon.com coraz bliżej

13 marca 2006 0 przez Piotr Bulski

Po raz kolejny w sieci pojawiają się informacje dotyczące uruchomienia przez wielki sklep internetowy usługi umożliwiającej internautom kupowanie filmów w sieci. Jak do tej pory przedstawiciele Amazon.com nie zdecydowali się „puścić pary z ust” na temat serwisu, w tym i drugiego, mającego konkurować z popularnym iTunes od Apple. Informacji nie chcą potwierdzić także przedstawiciele studiów filmowych, których materiały miałby wykorzystywać serwis. Przy tej okazji wspomina się o wytwórniach Paramount Pictures, Universal Studios i Warner Bros.

Obecnie Amazon kontroluje serwis IMDb.com (Internet Movie Database), na który tylko w lutym trafiło ponad 15 mln internautów. Według niektórych źródeł, wspomina Reuters, firma może wykorzystać popularną stronę do przyciągnięcia uwagi użytkowników sieci do usługi pozwalającej na zakup filmów, a nawet późniejsze ich przenoszenie ich na nośniki optyczne. Niestety „źródła” nie przedstawiły danych na temat spodziewanych cen za filmy które ewentualnie pokażą się w Amazonie. Za obserwatorami firmy agencja wspomina, iż logicznym rozwinięciem dotychczasowej oferty byłoby dla niej udostępnienie internautom wersji nagrań zapisanych poza standardowym sposobem, na nośnikach, także w formie plików do pobrania.

W lutym pojawiały się informacje na temat rozmów prowadzonych przez Amazon.com z czterema wielkimi wydawcami muzyki (Universal Music Group, Sony BMG, Warner Music Group EMI Group). Jeszcze wcześniej, bo w styczniu wspomina Reuters, media donosiły z kolei o rozmowach serwisu z niezależnymi studiami filmowymi dotyczących wykorzystania ich materiałów.