Microsoft będzie reklamować

28 kwietnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Uzgadniane są ostatnie warunki transakcji, dzięki której Microsoft stanie się właścicielem Massive Inc. – firmy zajmującej się umieszczaniem reklam w grach. Przedsiębiorstwo współpracuje między innymi z THQ, Vivendi, Take-Two Interactive i Konami.
Umowa zamknie się najprawdopodobniej kwotą zbliżoną do 400 milionów USD. Massive opracował technologię, z wykorzystaniem której jest w stanie umieszczać reklamy w czasie rzeczywistym w wybranych tytułach. Jedynym wymogiem technicznym stojącym po stronie gracza jest posiadanie aktywnego połączenia z Internetem. Z usługi korzystają między innymi Coca Cola i Honda.

Reklama w grach budzi duże zainteresowanie branży, jako że pozwala dotrzeć do grupy docelowej, która „uciekła” z zasięgu innych mediów, takich jak telewizja czy prasa. Mitchell Davis, CEO Massive, przewiduje, że do roku 2010 wartość reklam wyświetlanych graczom podczas rozgrywki wyniesie ponad 3 miliardy USD.

Nowa generacja usług pozwala reklamodawcom prowadzić kampanie w dokładnie wybranym czasie, jako że treść umieszczonych w grach billboardów nie jest zakodowana „na twardo”, lecz aktualizowana zgodnie z aktualnym zamówieniem. Perspektywa reklam w grach jest entuzjastycznie przyjmowana przez wydawców, którzy upartują szansę na czerpanie z popularnych tytułow dodatkowych zysków.