Korzystają, choć nie wiedzą z czego

6 października 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Analiza struktury i dynamiki wzrostu klientów VoIP Inotela wykazuje, że rozwój generują głównie osoby nie wiedzące o korzystaniu z telefonii IP.

„To paradoks, ale największa grupa naszych klientów nie zdaje sobie sprawy z tego, że korzysta z VoIP. Najczęściej znajdują się oni w zasięgu działania współpracujących z nami dostawców Internetu i po prostu kupują od nich telefon. O tym, że to VoIP nie wiedzą i wcale ich to nie interesuje. Ważne jest to, że jakość rozmów jest taka sama, a rachunki dużo niższe niż u tradycyjnych operatorów” – mówi Jakub Dwernicki, Prezes Zarządu Inotel SA.

Obecnie w oparciu o platformę Inotel swoje usługi telekomunikacyjne oferuje ponad 80 dostawców Internetu i sieci telewizji kablowych. Sprzedają oni telefon pod własną marką i w oparciu o samodzielnie prowadzoną politykę cenową. W ich zasięgu znajduje ok. 1 miliona gospodarstw domowych. Ilość rozmów wydzwanianych miesięcznie przez klientów Inotela w sierpniu przekroczyła 3 miliony minut na miesiąc i rośnie w tempie 30% na miesiąc.

Jak wynika z raportu Synergy Research Group Polska jest jednym z przodujących państw w Europie pod względem dynamiki rozwoju telefonii IP. Według analityków do 2008 roku w Europie Środkowej 50% małych i średnich przedsiębiorstw korzystać będzie z technologii IP zamiast klasycznej telefonii.