Kablówki groźne dla Telekomunikacji

Liczba polskich Internautów łączących się z siecią przez gniazdko telewizji kablowej sięga 900 tysięcy, stanowiąc realne zagrożenie dla hegemonii TP.

Telekomunikacja Polska jest niekwestionowanym liderem rynku szerokopamowego dostępu do Internetu – szacuje się, że z jej usług korzysta 1,675 mln osób. Cztery kolejne miejsca wśród dostawców Internetu zajmują telewizje kablowe, które rosną w tempie 40-50% rocznie.

UPC ma około 200 tysięcy Internautów, Multimedia Polska 150 tysięcy, grupa Aster 110 tysięcy a Vectra 95 tysięcy. Nasycenie usługi wśród klientów szacuje się – w zależności od dostawcy – na 15 do 20%, na zachodzie identyczny wskaźnik wynosi 30%. Kablówki mogą więc liczyć nawet na podwojenie liczby nabywców szerokopasmowego Internetu. Nię będzie to jednak łątwe: TP zaczyna walczyć o klientów, kwartalnie zdobywa od 50 do 150 tys. abonentów Internetu

„W przypadku TP SA działa efekt skali. Ale więksi operatorzy alternatywni dysponują odpowiednimi środkami i będą nadal z powodzeniem konkurowali o względy klientów. Ostatnie zmiany oferty internetowej w Telekomunikacji Polskiej to kolejny sygnał ostrzegawczy dla mniejszych operatorów i sieci osiedlowych. Ich rynkowe pięć minut dobiega końca” – ocenia Marek Sowa, wiceprezes UPC Polska

Dodaj komentarz