IPTV najchętniej od operatorów telekomunikacyjnych i ISP

Konsumenci pragnący zakupić usługę telewizji internetowej (IPTV) częściej wybierają tradycyjnych operatorów telekomunikacyjnych i dostawców usług internetowych (ISP), niż portale internetowe lub dostawców treści.

Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Juniper Networks sugerują, że konsumenci największą wagę przykładają do jakości, niezawodności i bezpieczeństwa łączy szerokopasmowych. Badanie przeprowadzono na grupie konsumentów w wieku od 18 do przeszło 65 lat z Francji, Niemiec i ze Zjednoczonego Królestwa. Respondenci przedkładali uznane marki operatorów telekomunikacyjnych nad innych potencjalnych dostawców telewizji internetowej, gdyż to właśnie operatorzy mogą ich zdaniem zapewnić najwyższą jakość usług.

Wprowadzanie usług telewizji internetowej będzie w coraz większym stopniu kształtowane zapotrzebowaniem na wysoce spersonalizowane usługi, w których użytkownik może tworzyć własne układy i pakiety programów korzystając z treści dostępnych na żądanie. Takie prognozy mogą oznaczać, że „tradycyjni” dostawcy usług w Zjednoczonym Królestwie, Francji i Niemczech mają niewiele czasu na wprowadzenie telewizji internetowej do swojej oferty i zapewnienie sobie stabilnej bazy abonentów, zanim do walki włączy się konkurencja.

„Ludzie są przyzwyczajeni do tego, że świadczone obecnie usługi telewizyjne są wysoce niezawodne. Dlatego też w centrum zainteresowania każdego dostawcy usługi telewizji internetowej, który chce zdobyć znaczną liczbę abonentów, muszą znaleźć się jakość, niezawodność i bezpieczeństwo. Po zapewnieniu solidnych, inteligentnych platform technologicznych dostawcy będą musieli szybko skupić się na personalizacji usług i kwestiach związanych z marką, gdyż to te właśnie czynniki będą się liczyć w ostatecznym rozrachunku” – powiedział Richard Brandon, Vice-president of Worldwide Field Marketing w firmie Juniper Networks – „Firma Juniper Networks dostarcza rozwiązania technologiczne dostawcom jednych z najbardziej zaawansowanych usług telewizji internetowej na świecie. Dlatego też zapragnęliśmy zbadać, jakie tendencje kształtują się na rynku i jak sam rynek jest postrzegany przez konsumentów z trzech największych gospodarek Europy. Gospodarek, w których penetracja rynku jest wciąż stosunkowo niska, w związku z czym wciąż jest na nim miejsce na nowych graczy”.

Dodaj komentarz