Google zliczy złe kliknięcia
Od przyszłego tygodnia Google zamierza przedstawiać klientom AdWords przybliżone statystyki fałszywych kliknięć.
Według różnych szacunków, 15 do 20 procent kliknięć w reklamy dostarczane przez Google może być sfałszowane w celu wygenerowania większego zysku przez właścicieli stron – wysokość opłaty w systemie pay-per-click uzależniona jest od ilości internautów, którzy skorzystają z odnośnika.
Reklamodawcy będą mogli w czasie rzeczywistym sprawdzić statystyki i zobaczyć, jaka część ruchu jest przez Google filtrowana jako sfałszowana. Ma to pomóc w udowodnieniu, że serwis podchodzi do sprawy nieprawidłowości poważnie i stara się im przeciwdziałać.
W ostatnim czasie Google było pozywane za opieszałość w walce z reklamowymi oszustami. Uruchamiany system jest częścią ugody, jakie przedsiębiorstwo zawarło z Lane’s Gifts, jedną z firm niezadowoloną z intensywności dotychczasowych działań zapobiegającym zliczaniu fałszywych kliknięć.