eBay łapie wiatr w żagle

31 maja 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Po ubiegłorocznym falstarcie do walki o pieniądze internautów staje ponownie polski oddział eBay.
Sto tysięcy nowych użytkowników w ciągu dwóch miesięcy – polski oddział światowego giganta na rynku aukcji internetowych zaczął wreszcie pozyskiwać klientów. Łącznie konta na eBay założyło już ponad 500 tys. osób. W porównaniu z liderem rynku – polskim serwisem Allegro – to wciąż niewiele. Na jego stronach handluje bowiem 4,5 mln internautów.

To już druga próba Amerykanów podbicia polskiego rynku. Pierwsza (polska wersja eBay ruszyła w kwietniu 2005 roku) nie powiodła się, bo serwis nie był funkcjonalny. Jego gruntowna przebudowa zaczęła się na początku tego roku.

Nowy eBay konkuruje z innymi polskimi serwisami, oferując wszystkie narzędzia, jakie dostępne są w wersji amerykańskiej, czyli możliwość prowadzenia sklepów, wyszukiwanie towarów z określeniem odległości od miejsca zamieszkania, dostęp do towarów oferowanych w eBay w innych krajach. Ponadto eBay nie pobiera prowizji od użytkowników.