Disaster Recovery po Polsku

Symantec ogłosił wyniki badań, z których wynika, że 91% działów informatycznych wdraża pełne scenariusze testowania planów przywracania systemu po awarii.

Jednak pomimo wykorzystywania odpowiednich procesów i technologii – z udziałem kompetentnych pracowników – 50% testów kończy się niepowodzeniem. Duża ilość niekorzystnych wyników oznacza dla firm większe zagrożenie negatywnymi konsekwencjami oraz wydatkami, jeżeli np. awaria przerwie działanie aplikacji i usług o znaczeniu kluczowym dla funkcjonowania firmy. Badania wykazały również, że pracownicy działów informatycznych najczęściej obawiają się negatywnego wpływu awarii na markę, dobre imię firmy i  lojalność klientów, a także na osłabienie konkurencyjności i utraty danych firmowych.

Zazwyczaj firmy liczą, że nie będą musiały korzystać z planów przywracania działania systemu po awarii. Niemal połowa (48%) działów informatycznych musiała jednak korzystać z tych procedur. 44% organizacji, które nie posiadały takiego planu, napotkało jeden problem lub awarię, 26% – dwa lub więcej, a 11% – trzy lub więcej problemów. Okazało się również, że 69% badanych obawia się negatywnego wpływu na markę i dobre imię firmy, 65% – utraty lojalności klientów (w Polsce 70% badanych), 65% – osłabienia konkurencyjności (w Polsce tylko 46% badanych wskazało na ten aspekt), a 64% – utraty danych firmowych na skutek awarii.

Wśród najbardziej negatywnych skutków awarii systemów IT, ankietowani z Polski wskazali spadek produktywności pracowników – aż 72% wskazań. Badania wykazały, że pomimo rygorystycznych przepisów oraz surowych kar dla firm za niewdrożenie odpowiednich planów awaryjnych, 77% dyrektorów nadal nie angażuje się w przygotowanie takich planów.
W Polsce firmy testują swoje plany awaryjne średnio co 5,8 miesiąca. 30% polskich firm sprawdza je raz do roku. Zintegrowane plany zachowania ciągłości działalności i przywracania działania systemów po awarii są też Polsce najpopularniejsze. Z badań wynika, że 100% (!!) firm uwzględnia w planach serwery baz danych, pocztę e-mail i technologie mobilne. Ponadto 98% planów obejmuje aplikacje i serwery sieci WWW. Zdaniem ankietowanych w Polsce istnieje pięć podstawowych negatywnych skutków awarii. Są to: wpływ na produktywność pracowników (72%), lojalność klientów (70%), reputację marki (64%), konkurencyjność (46%) i zmniejszenie zysków (40%). 62% firm w Polsce zakłada, że ich dostawcy dysponują wystarczającymi planami awaryjnymi. Jest to największy odsetek spośród wszystkich badanych krajów.

Udostępnij artykuł
Link do udostępniania
Poprzedni artykuł

TP ograniczy inwestycje

Następny artykuł

Nowe notebooki Belinea o.book

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
Przeczytaj także
0
Would love your thoughts, please comment.x