Czas na „Java Inside”?

25 sierpnia 2006 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Badania nie kłamią – 86% klientów słyszało o Javie, a 33% preferuje urządzenia korzystające z tej technologii.

Sun poprosił już konsorcjum Blu-ray o sygnowanie formatu logiem Javy. Na początku pojawiło się pytanie, ile Sun zamierza za to zapłacić – po pokazaniu wyników sondy konsorcjum zdecydowało się na spełnienie prośby korporacji nieodpłatnie.

Java jest coraz częściej wykorzystywana w całym przekroju urządzeń przeznaczonych dla branży rozrywkowej, edukacyjnej, transportowej, finansowej i telekomunikacyjnej. Rozpoznawalność marki sprawia, że Sun trzyma w ręku potężny atut. Vortal dla użytkowników Javy – Java.com – w krótkim czasie przyciągnął do siebie 15 mln użytkowników odwiedzających witrynę w ciągu miesiąca.

Można się więc spodziewać, że na obecność Javy będzie kładziony coraz większy nacisk. Mark Herring, dyrektor odpowiedzialny za promocję marki Javy, nie ukrywa: im więcej mówi się o technologii, tym więcej osób decyduje się na zakup urządzeń ją wykorzystujących.