Coraz więcej na reklamę w sieci w Stanach

Interactive Advertising Bureau (IAB) oraz PricewaterhouseCoopers (PwC) zauważyły 30-procentowy wzrost na rynku amerykańskiej reklamy internetowej w 2005 roku. Wydatki na tę formę reklamy na największym internetowym rynku świata sięgnęły w minionym roku 12,5 mld dolarów. Rok wcześniej było to 9,6 mld dolarów.

W ostatnim tylko kwartale minionego roku było jeszcze lepiej, bo wzrost wyniósł 35 proc. (do 3,6 mld dolarów) w stosunku do ostatnich trzech miesięcy 2004 roku. To, jak wyliczono, także drugi kwartał z rzędu z wynikami powyżej 3 mld dolarów.

Zeszłoroczne wydatki okazały się rekordowe, zwiększając się o ponad 100 proc. w stosunku do wyników z roku 2002. Prognozy na 2006 rok wskazują kolejny wzrost rynku do poziomu 15,6 mld dolarów.

Według wyliczeń analityków Nielsen//NetRatings na koniec minionego roku w Stanach Zjednoczonych mieszkało ponad 203,8 mln użytkowników internetu (to ponad 68 proc. mieszkańców).

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x