Cisco prezentuje HealthPresence – rozwiązanie do zdalnej opieki medycznej

Firma Cisco przedstawiła wyniki pilotażowych programów Cisco HealthPresence przeprowadzonych w Szkocji (Aberdeen) oraz w Kalifornii (San Jose), w USA. Pokazują one, że ponad 90% pacjentów było zadowolonych ze zdalnej opieki medycznej i poleciłoby skorzystanie z niej innym. Cisco HealthPresence polega na świadczeniu usług opieki medycznej i opiera się na połączeniu rozwiązania Cisco TelePresence oraz urządzeń medycznych, dzięki czemu jednostki służby zdrowia i pacjenci mogą komunikować się na odległość w sposób, który przypomina zwykłą wizytę w gabinecie lekarskim.

Dzięki rozwiązaniom Cisco na popularności zyskuje telemedycyna, która
zwiększa dostępność zasobów medycznych, a pacjentom zapewnienia wygodny
i szybki dostępu do specjalistycznej opieki zdrowotnej. Prezentacja
wyników testu pilotażowego zbiegła się w czasie ze wspólną konferencją
prasową firm Cisco i UnitedHealth Group. Firmy poinformowały, że
stworzą pierwszą ogólnokrajową sieć usług telemedycznych, obejmującą 
zwłaszcza obszary wiejskie USA oraz te o niskiej dostępności opieki
medycznej.

System Cisco HealthPresence, dzięki wykorzystaniu rozwiązania do
współpracy w czasie rzeczywistym z funkcją komunikacji wideo o wysokiej
jakości, sprawia, że wizyty u lekarzy stają się dla pacjentów
wygodniejsze, a efektywność świadczenia usług medycznych wzrasta. W
rezultacie zasięg terytorialny danej jednostki służby zdrowia zostaje
poszerzony, poprawia się dostęp pacjentów do opieki medycznej oraz
wykorzystanie deficytowych zasobów klinicznych. Najważniejsze wyniki
programu pilotażowego są następujące:

  • Ponad 95% pacjentów wyraziło zadowolenie z wizyty z wykorzystaniem systemu Cisco HealthPresence
  • Ponad 95% pacjentów uważa, że wizyta tego rodzaju spełnia wymagania poufności
  • Ponad 90% polecałoby innym taką usługę

 

cisco health 01

 

cisco health 02

Biorąc pod uwagę pozytywne reakcje pracowników i lekarzy, Cisco planuje
rozszerzenie programu pilotażowego Cisco HealthPresence na swoich
pracowników z innych ośrodków w Stanach Zjednoczonych, którzy uzyskają
dzięki temu dostęp do najlepszych lekarzy-specjalistów. Trwają również
przygotowania do rozszerzenia sieci placówek medycznych i lekarzy
uczestniczących
w programie pilotażowym systemu Cisco HealthPresence. Jego testy w
lipcu 2008 roku rozpoczęły się również w Nowej Zelandii. Nieoficjalne
opinie personelu pielęgniarskiego wskazują, że system Cisco
HealthPresence pomaga podejmować szybsze i efektywniejsze decyzje
dotyczące postępowania klinicznego, a przy tym w dużym stopniu
eliminuje konieczność dojazdu pacjentów. Podsumowując, personel
medyczny i administracyjny zdecydowanie popiera taki model świadczenia
usług medycznych.

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x