Chatbot pomógł w zaszczepieniu 90% zagranicznych pracowników na Tajwanie

Chatbot w komunikatorze LINE jest częściowo odpowiedzialny za sukces Tajwanu, w uzyskaniu ponad 90% wyszczepienia pierwszą dawką zagranicznych pracowników na wyspie. Twierdzi tak Ministerstwo Pracy, które jest odpowiedzialne za stworzenie tego wielojęzycznego systemu nazwanego „1955 E-Line”.

Urzędnik Ministerstwa Pracy Tsai Meng-liang powiedział dziś w Radiu Taiwan International, że ministerstwo pracy użyło chatbota, aby ułatwić proces rejestracji na szczepienia przeciwko COVID-19 i krok po kroku poinstruować użytkowników, jak go przejść. Stwierdził on, że sukces, który odniósł program, przyczynił się do tego, iż zaszczepionych pracowników zagranicznych jest o 10% więcej niż ogólna średnia dla kraju.

Tajwański chatbot ma też wiele innych funkcji

chatbot Tajwan Line COVID-19

Tsai powiedział też, że z chatbota korzysta ponad 120 000 pracowników. Jest on darmowy i dostępny dla wszystkich pracowników zagranicznych na Tajwanie, niezależnie od ich statusu prawnego. Dostarcza informacje na temat obostrzeń związanych z pandemią COVID-19, praw pracowniczych i bezpieczeństwa w miejscu pracy w języku wietnamskim, tajskim, indonezyjskim i angielskim. Pracownicy mogą również korzystać z niego, aby połączyć się z numerem 1955, specjalną infolinią ministerstwa pracy, w celu zgłaszania bezprawnych działań pracodawców.

Ministerstwo korzystało już wcześniej z tego narzędzia, gdy rząd Tajwanu starał się powstrzymać afrykański pomór świń (ASF), przed dotarciem na wyspę.

Źródło: RTI

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x