Aplikacja mobilna Poczty Polskiej pozwoli zarządzać przesyłkami
Poczta Polska podpisała umowę na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego, w którym aplikacja mobilna na smartfony oraz, dla osób korzystających z komputerów, umożliwi dostęp do dedykowanego Panelu Klienta. Multifunkcjonalne oprogramowanie pozwoli klientom wygodnie i szybko zarządzać usługami oferowanymi przez Spółkę.
Aplikacja mobilna Poczty Polskiej
Umowa zawarta ze spółką Poczta Polska Usługi Cyfrowe, firmą z Grupy Kapitałowej PP, obejmuje zaprojektowanie, wytworzenie i wdrożenie kompleksowego Rozwiązania Informatycznego, w skład którego wchodzą: Aplikacja Mobilna na urządzenia przenośne oraz Panel Centralny i Klienta, przeznaczone dla osób, które korzystają z komputerów.
Nowe oprogramowanie powoli na przygotowanie kompleksowej obsługi przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych) począwszy od nadania, po śledzenie jej drogi, kończąc na odbiorze w automatach paczkowych.
Ponadto klienci będą mogli skorzystać z możliwości szybkiego wyszukania placówek pocztowych, skrzynek oraz punktów partnerskich,. Docelowo także pozwoli to na realizację e-usług. Wszystkie te funkcjonalności będą dostępne zarówno w wygodnej i podręcznej formie aplikacji mobilnej, jak i w formie dla komputerów stacjonarnych.
„Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce. Już wkrótce nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru. Nowoczesny software, co należy podkreślić, stworzy spółka z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej” – powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Cyfryzacja Poczty Polskiej
Cyfryzacja jest strategicznym kierunkiem rozwoju Poczty Polskiej. Od kilku lat przechodzi ona transformację biznesową. Spółka rozwija technologie teleinformatyczne, dostosowując kierunek zmian do preferencji konsumentów.
Poczta Polska konsekwentnie buduje oraz poszerza swoje kompetencje cyfrowe. W związku z tym celem w ubiegłym roku podjęto decyzję o stworzeniu własnego software house, odpowiadającego za zbudowanie zdolności całej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej do samodzielnego wytwarzania i utrzymania kluczowych systemów i narzędzi IT.
„Pierwsze korzyści wynikające z decyzji o rozwoju kompetencji informatycznych wewnątrz grupy widać już teraz. Podpisanie umowy na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego dla KEP jest kolejną dużą inwestycją w cyfryzację procesów, którą zrealizuje spółka PPUC” – powiedział Krzysztof Falkowski, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
System informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi TMS (Transportation Management System)
W październiku 2021 roku Poczta Polska zleciła PPUC opracowanie nowego systemu informatyczny do zarządzania procesami logistycznymi TMS (Transportation Management System). To nowoczesne oprogramowanie ma zapewnić optymalizację procesów transportowo-logistycznych. To przełoży się na szybkość doręczenia przesyłek do klientów oraz oszczędność wykorzystywanych surowców.
Zgodnie ze strategią Spółki na najbliższe 3 lata, Poczta Polska zamierza przeznaczyć ok. 1,2 mld zł na inwestycje w automatyzację i informatyzację, w szczególności związanych z kluczowymi kierunkami rozwoju Poczty, do których należą przesyłki kurierskie.
„Poczta Polska rozwija swoje usługi kurierskie, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Wprowadzane zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozszerzamy sieć punktów odbioru, modernizujemy flotę samochodową, zmieniamy ofertę Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatycznie dedykowane bezpośrednio klientom, bo bez informatyzacji nie ma nowoczesnych usług we współczesnym świecie. Dlatego już wkrótce konsumenci zyskają przyjazne oprogramowanie do wygodnej obsługi swoich przesyłek” – powiedział Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Źródło: Poczta Polska
Entuzjasta technologii IT, mobile, wearables. Freelancer, od lat w branży mediów IT/Mobile (CD-Action, NeXT, PC Format, CafePC.pl, Benchmark.pl, Mobility, Komputer Świat, Bezprawnik, Startupmag, IoTLab.pl) , były PRowiec (Sweex i Hannspree) i logistyk. Pasjonat jedzenia, gotowania, zdrowego odżywiania, wędrówek, jazdy na rowerze, książek, kina, opery, teatru i wielu innych.