5,5 mln abonentów Orange może uciec?

8 grudnia 2007 0 przez Michał Tomaszkiewicz

Osoby związane z Orange umowami będą mogły zrezygnować z usług operatora, nie będąc obligowanym do zapłacenia kary umownej.

Urząd Komunikacji Elektronicznej uznał, że PTK Centertel opracowało regulamin świadczenia usług niezgodny z zapisami o trybie reklamacji Prawa Telekomunikacyjnego. Operator musi zapłacić 900 tysięcy złotych kary oraz zmienić regulamin – a to oznacza, że jego abonenci będą mieli pretekst do bezkarnego zrezygnowania z usług Orange.

Taka perspektywa na pewno nie budzi u operatora entuzjazmu. Średni dochód z klienta związanego umową wynosi 93 złote miesięcznie, użytkownicy pre-paid generują po 23,6 zł dochodu dla spółki.

„Informacja o tym, jak ma przebiegać reklamacja, powinna znaleźć się w regulaminie. Wiem, że konsekwencje zmiany tego dokumentu są dotkliwe dla operatora, ale takie jest prawo” – tłumaczy Anna Streżyńska, prezes UKE.

W podobnej sytuacji znalazło się kilka miesięcy temu PTC, operator sieci Era. Zagrożona odpływem klientów spółka chwyta się jednak wszystkich możliwych sposobów, by uniknąć przymusu dostosowania się do decyzji UKE. Sprawa rozpatrywana jest obecnie przez sąd.