Tesla wzywa do serwisu prawie 1000 swoich samochodów

Tesla Inc wycofuje z rynku 947 pojazdów w Stanach Zjednoczonych, ponieważ, jak poinformowała National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), obraz kamery cofania może nie być wyświetlany natychmiast po rozpoczęciu manewru.

Producent poinformował NHTSA, że wezwanie obejmuje niektóre pojazdy 2018-2019 Model S, Model X i 2017-2020 Model 3 wyposażone w Autopilot Computer 2.5 i obsługujące określone wersje firmware. Pojazdy te nie spełniają federalnego standardu bezpieczeństwa dotyczącego widoczności do tyłu. Producent przeprowadzi aktualizację oprogramowania over-the-air (OTA), aby rozwiązać ten problem.

Tesla Model 3

Tesla i NHTSA powinny założyć bezpośredni telefon

NHTSA stwierdziła, że opóźniony obraz z kamery cofania zmniejsza możliwości kontrolowania manewru i zwiększa ryzyko kolizji. Jest to najnowsza z akcji serwisowych, które Tesla przeprowadziła w ostatnich miesiącach w związku z problemami z oprogramowaniem.

Tesla 19 grudnia rozpoczęła wdrażanie nowego oprogramowania w ograniczonej liczbie pojazdów, a jej narzędzie do monitorowania floty wkrótce „zidentyfikowało nienormalną częstotliwość resetowania komputerów w pojazdach Model 3” z tą aktualizacją. Zawiadomienie datowane jest na 18 marca, ale upubliczniono je wczoraj.

Firma stwierdziła, że w ciągu następnego tygodnia dochodzenie inżynierów dotyczące tego stanu wskazało błąd oprogramowania jako potencjalną przyczynę skierowaną do dalszej oceny.

Począwszy od 9 lutego po rozmowach między Teslą a NHTSA, w celu przeglądu skarg konsumentów, którzy twierdzili, że występuje u nich opóźnione lub niedostępne wyświetlanie obrazu kamery cofania, przeprowadzono ponad tuzin testów.

Firma stwierdziła, że pomimo braku stwierdzenia niezgodności w testach, które przeprowadziła, decyzja o wycofaniu produktu z rynku została podjęta z nadmiaru ostrożności, aby rozpoznać potencjalną obecność niezgodności w pojazdach, których dotyczy problem.

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x