Tesla może stracić koronę największego producenta samochodów elektrycznych na świecie
Według nowych badań, już w 2024 roku Tesla może stracić koronę największego producenta samochodów elektrycznych na świecie na rzecz Volkswagena. Badanie przeprowadzone przez Bloomberg Intelligence przewiduje, że niemiecki gigant w 2024 roku podwoi produkcję do ponad 2 milionów pojazdów zasilanych prądem i wyprzedzi Teslę.
Rosnące koszty akumulatorów i ograniczone możliwości produkcyjne oznaczają, że większość konkurentów, w tym Ford i General Motors, nie ma motywacji, aby nadrobić zaległości tak szybko jak Volkswagen – czytamy w raporcie. Dlatego Tesla prawdopodobnie jeszcze przez jakiś czas pozostanie największym sprzedawcą samochodów elektrycznych w USA.
Produkcja i sprzedaż Volkswagena koncentruje się w Europie, a Bloomberg spodziewa się, że firma będzie zwiększać swoją obecność w Chinach, a nie w Ameryce. Według raportu rocznego sprzedaż w USA stanowiła mniej niż 10% całkowitej sprzedaży VW w zeszłym roku. Według Bloomberga, sprzedaż Tesli w Chinach, gdzie obecnie produkowane są dwa modele, ucierpi właśnie z tego powodu.
Tesla była wczesnym uczestnikiem rewolucji EV i według Kelly Blue Book stanowiła 75% wszystkich samochodów elektrycznych sprzedanych w USA w pierwszym kwartale 2022 roku. Jednak konkurenci powoli wykorzystują swoją skalę, aby odebrać jej część udziału w rynku.
Tesla zamierza produkować w Berlinie 500 tys. samochodów rocznie
Ford jest liderem w tej dziedzinie dzięki modelowi F-150 Lightning, na którego złożono już 200 000 zamówień. GM pracuje nad akumulatorami nowej generacji „Ultium, a Volkswagen rozważa wprowadzenie na ten rynek swoich samochodów sportowych marki Porsche, która również posiada w ofercie model elektryczny.
Tesla także zwiększyła produkcję i skorzystała z efektu skali, który jest obecny u pierwszych nabywców. W marcu rozpoczęła wysyłkę samochodów ze swojej gigafabryki w Berlinie, gdzie zamierza produkować 500 000 samochodów rocznie.
Prezes Tesli, Elon Musk, próbował odeprzeć zagrożenie ze strony starszych producentów samochodów, żartując, że otrzymuje „darmową reklamę” od swoich konkurentów. W piątkowym tweecie skomentował żartobliwie podobne strategie marketingowe producentów.
Źródło: Business Insider
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.