Stellantis i Renault zatrzymują linie montażowe w Hiszpanii

Dwa koncerny motoryzacyjne, Stellantis i Renault, częściowo zatrzymują swoje hiszpańskie zakłady z powodu braku układów scalonych. Jak przekazali przedstawiciele związków zawodowych w rozmowie a agencją Reuters, firmy wstrzymają linie montażowe lub ograniczą liczbę zmian na najbliższe kilka tygodni.

Globalny niedobór chipów, spowodowany pandemicznym chaosem w dostawach i rosnącym popytem, przyczynił się już wielokrotnie do wstrzymywania produkcji przez wielu producentów samochodów. Wielu z nich, aby utrzymać podaż, decydowało się nawet na częściowe ograniczenie liczby nowych układów w pojazdach, proponując analogowe zegary czy eliminując sterowanie ogrzewaniem i klimatyzacją z tylnego rzędu siedzeń.

fiat doblo 5665

Stellantis i Renault tną liczbę zmian

Jak twierdzą przedstawiciele związku zawodowego CCOO, dwie fabryki Renault w hiszpańskim regionie Kastylia i Leon zostaną tymczasowo zatrzymane. Jedna stanie dziś całkowicie, a druga drastycznie zmniejszy liczbę zmian w czasie najbliższych dwóch tygodni.

W zakładzie Stellantis w Vigo, w północno-zachodniej Hiszpanii, produkującym choćby nowy model Fiata Doblò i E-Doblò firma odwołała nocne zmiany w ten weekend.

Stellantis fabryka w Vigo

W lutym wstrzymali produkcję na 15 dni. Niedobór dostaw może w każdej chwili oznaczać kolejne wyłączenia – powiedział Reutersowi przedstawiciel związku zawodowego Stellantis.

Żadna z firm nie skomentowała tych informacji.

Źródło: Reuters

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x