Parkuj swojego Bolta 15 metrów od innych samochodów

Część właścicieli Chevroleta Bolt będzie miało spory kłopot z parkowaniem. General Motors wezwał ich do parkowania samochodu minimum 15 metrów od innych pojazdów. Chodzi o zmniejszenie ryzyka rozprzestrzenienia się pożaru, którego ofiarą spontanicznie może paść amerykański elektryk.

Aż 142 tysiące Boltów wyprodukowanych od 2016 roku musi przejść proces wymiany akumulatorów, które z powodu wady produkcyjnej mogą się samoczynnie zapalić. Koszt całej operacji specjaliści oceniają na 1,8 mld dolarów. Jednocześnie GM odkupuje część samochodów od niezadowolonych klientów. Winowajcą całego zamieszania są akumulatory produkowane w fabrykach LG Chem w Michigan i Korei Południowej. Oczywiście motoryzacyjny gigant z Detroit obciąży koreańską firmę kosztami całej operacji, ale nadszarpnięte zaufanie klientów może być warte o wiele więcej.

Jak znaleźć miejsce parkingowe szerokie na 30 metrów?

Wcześniejsza próba rozwiązania problemu przez programowe zmniejszenie pojemności akumulatora i zalecenie, aby nie rozładowywać go całkowicie, niestety nie przyniosła efektów. Mimo ograniczenia ładowania do 90%, samochodom dalej przytrafiały się samoczynne zapłony. Sam GM potwierdza ich aż 10. Jak na pożar bez widocznej zewnętrznej przyczyny jest to naprawdę sporo. Nie dziwi więc fakt, że właściciele Chevroletów Bolt ograniczają korzystanie ze swoich samochodów, bo zaczęli obawiać się o swoje bezpieczeństwo. Na dodatek, zmniejszenie pojemności i zalecenie, aby nie doprowadzać do całkowitego rozładowania (energii powinno zostać jeszcze na około 100 km), drastycznie zmniejsza funkcjonalność pojazdu elektrycznego.

Chevrolet Bolt Parkuj swojego Bolta 15 metrów od innych samochodów

Wobec tego, że nie jest fizycznie możliwe poddanie akcji serwisowej wszystkich pojazdów jednocześnie, General Motors rozsyła do części klientów prośbę, aby parkowali oni minimum 15 metrów od innych samochodów. W ten sposób firma chce uniknąć potencjalnych odszkodowań za zniszczenie cudzego mienia. O ile w obszarach wiejskich da się to bez problemów zrobić, to nie wyobrażamy sobie tego w mieście. Przecież to właśnie obszary miejskie są naturalnym środowiskiem dzisiejszych pojazdów elektrycznych.

Źródło: Automotive News

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x