Stacja radiowa z Seattle zablokowała systemy infotainment Mazdy

Niektóre Mazdy poruszające się w okolicach i w samym Seattle mają dziś problem z systemem infotainment. Słuchanie regionalnej stacji radiowej „zbrickowało” w nich ekran, a same radia zablokowały się na jednej częstotliwości.

Jak informuje Seattle Times, problem rozpoczął się 30 stycznia i dotknął Mazdy z lat modelowych od 2014 do 2017, gdy ich radia były dostrojone do lokalnej stacji NPR, KUOW 94.9. W pewnym momencie, w trakcie nadawania programu, sygnał spowodował awarię systemów infotainment – ekrany zamarły, a radioodbiorniki utknęły na częstotliwości 94,9 FM.

Od tego momentu całość wpadła w pętlę restartów, nigdy nie kończąc zadania. Kiedy dotknięci tym problemem właściciele oddawali swoje samochody do sprawdzenia u lokalnych dealerów Mazdy, dowiadywali się, że CMU (connectivity master unit) jest „zbrickowane” i jedyne co może pomóc, to jego wymiana.

zbrickowane MCU w samochodach Mazdy

Jest tylko jeden, dość poważny problem. Nie dość, że cena nowej części to 1500 dolarów, to na dodatek nie ma ich na rynku. Problemy z łańcuchem dostaw i samą produkcją układów scalonych, spowodowane pandemią SARS-CoV-2, dotknęły wszystkich producentów samochodów. Mazda nie jest wyjątkiem, więc części do ich samochodów również nie ma.

Dealerzy Mazdy wymienią MCU za darmo

Według koncernu motoryzacyjnego, problem polegał na tym, że stacja radiowa wysyłała pliki graficzne, które nie miały rozszerzeń. System infotainment Mazdy tej generacji potrzebuje rozszerzenia (a nie tylko nagłówka), aby wiedzieć, co to za plik. Brak yej informacji spowodował, że CMU nie było w stanie przetworzyć zadania i wpadało w pętlę resetów.

Seattle Times skontaktował się z KUOW i Xperi, firmą technologiczną odpowiedzialną za technologię radia HD z którego korzysta stacja. Obie firmy są świadome problemu. Mazda poinformowała, że rozesłała do dealerów alerty serwisowe informujące o sprawie i choć wymiana MCU może potrwać z powodu braku części, powinna ona zostać wykonana bezpłatnie.

Klienci powinni skontaktować się z lokalnym dealerem Mazdy, który może w ich imieniu złożyć wniosek do działu gwarancji Mazdy, zamówić części i zaplanować bezpłatną naprawę, gdy części dotrą – przekazała Mazda.

Źródło: Seattle Times

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x