General Motors wycenia wymianę akumulatorów w Boltach na 2 mld dolarów

Wcześniejsza wycena operacji wymiany wadliwych akumulatorów była niższa o 200 mln dolarów. Praktycznie całą kwotę wyłoży LG, które wyprodukowało wadliwe ogniwa. Akcja serwisowa ma wyeliminować ryzyko pożaru spowodowanego błędem w konstrukcji akumulatorów.

Wymianie będą podlegać wszystkie ogniwa montowane w Chevroletach Bolt od samego początku produkcji. Oznacza to, że do serwisu trzeba wezwać aż 148 tys. pojazdów, bo ten model był jednym z najlepiej sprzedających się pojazdów elektrycznych na amerykańskim rynku. Wcześniejsze próby naprawy problemu za pomocą zmiany w oprogramowaniu nie powiodły się i jedynym wyjściem jest wymiana akumulatorów na pozbawione wad.

W sumie firma General Motors zarejestrowała 13 pożarów, których przyczyną były wadliwe ogniwa wyprodukowane w fabrykach LG Battery Solution w Korei Południowej i Michigan. Po kilkumiesięcznych badaniach obie firmy doszły do wniosku, że nie ma innego wyjścia, jak wezwanie wszystkich właścicieli i wymiana akumulatorów na nowe. Pierwotne wyliczenia wskazywały, że całkowity koszt operacji wyniesie 1,8 mld dolarów, ale dzisiejsze, ostateczne wyliczenia wskazują, że sięgnie on 2 mld.

General Motors porozumiało się z LG

LG jest cenionym i szanowanym dostawcą GM i cieszymy się, że osiągnęliśmy porozumienie. Nasze zespoły inżynieryjne i produkcyjne kontynuują współpracę, aby przyspieszyć produkcję nowych akumulatorów i spodziewamy się, że w tym miesiącu rozpoczniemy naprawę pojazdów klientów – przekazał w oświadczeniu Shilpan Amin, wiceprezes GM ds. globalnych zakupów i łańcucha dostaw.

General Motors Bolt

Całkowity koszt wycofania wadliwych ogniw będzie się różnić w zależności od liczby naprawionych pojazdów. Według agencji Reuters, firma LG wcześniej poinformowała, że spodziewa się, iż operacja będzie kosztować około 1,2 mld dolarów.

Porozumienie nie dziwi, bo obie firmy budują właśnie dwie fabryki akumulatorów w USA. Utworzyły w tym celu spółkę joint venture o nazwie Ultium Cells LLC. Zakłady w Ohio i Tennessee będą produkować akumulatory nowej generacji o nazwie Ultium.

Źródło: CNBC

Dodaj komentarz