Ford będzie sprzedawał Explorera bez układów scalonych sterujących tylną klimatyzacją

Według raportu Automotive News, Ford wkrótce rozpocznie sprzedaż i wysyłkę niektórych modeli Explorera bez układów scalonych, które sterują tylną klimatyzacją i ogrzewaniem. W ciągu najbliższego roku producent będzie wysyłał brakujące półprzewodniki do dealerów, którzy będą je instalować w samochodach klientów już po zakupie.

Rzecznik Forda Said Deep powiedział serwisowi The Verge, że ogrzewanie i klimatyzację nadal będzie można kontrolować z przednich foteli, a klienci, którzy zdecydują się na zakup pojazdu bez tylnych elementów sterujących, mogą liczyć na niższą cenę. Według Deepa, Ford chce w ten sposób szybciej dostarczyć klientom nowe Explorery, a zmiana jest tylko tymczasowa.

Ford Explorer
Samochody będą pozbawione panelu widocznego między przednimi siedzeniami

Ford zapełniał place samochodami bez ECU

W zeszłym roku producent samochodów planował wysyłanie do dealerów częściowo zmontowanych pojazdów, które nie mogły w tym stanie nawet zjechać same z lawety. Teraz samochody bez części wyposażenia będą nadawały się zarówno do jazdy, jak i do sprzedaży. Jak zauważa Automotive News, decyzja firmy jest próbą wypchnięcia na rynek częściowo złożonych pojazdów, które zapełniają place przy fabrykach. W zeszłym miesiącu prasa informowała o setkach nowych Fordów Bronco stojących na zaśnieżonych placach w pobliżu fabryki Forda w Michigan. Wszystkie czekały na instalację komputerów.

Podobnie jak wiele innych firm, amerykański koncern zmaga się z ograniczeniami wynikającymi z niedoboru układów scalonych. Po tym, jak brak półprzewodników zmusił firmę do ograniczenia produkcji popularnego F-150 w zeszłym roku, zaczęła ona oferować klientom możliwość zakupu pickupa bez systemu start-stop, czyli funkcji, która wyłącza silnik pojazdu po jego całkowitym zatrzymaniu. W zamian daje klientom 50 dolarów rabatu.

GM zrezygnował z funkcji bezprzewodowego ładowania, radia HD i modułu zarządzania paliwem, który umożliwiał bardziej ekonomiczną pracę niektórych samochodów. Z kolei Tesla sprzedawała niektóre samochody bez portów USB i umożliwiła ich instalację w późniejszym terminie. Cadillac zrezygnował z funkcji głośnomówiącej w modelu Escalade z 2022 roku, a BMW zaczęło sprzedawać niektóre samochody bez ekranów dotykowych.

Źródło: The Verge

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x