Szybka ładowarka Electrify America „usmażyła” Riviana RT1
W ostatni weekend sieć obiegła informacja, że ładowarka firmy Electrify America „usmażyła” napęd elektrycznego samochodu Rivian RT1. To niestety nie pierwszy taki przypadek, bo pod koniec ubiegłego roku podobny problem miał właściciel Forda F-150 Lightning.
Anson (@snkrticians), mieszkaniec Kalifornii, podłączył w weekend swojego Riviana RT1 (ceny takich samochodów zaczynają się od około 80 tys. dolarów) do szybkiej ładowarki firmy Electrify America. Przez pierwszą minutę wszystko szło jak powinno, ale potem nastąpiło „głośne bum”, a samochód poinformował o problemie z akumulatorem i błędzie systemu. Sama ładowarka nie stanęła w płomieniach, ale według właściciela pojazdu było czuć zapach spalenizny, a na obudowie pojawiły się osmalenia.
Aby było jeszcze ciekawiej, przewód ładowania utknął na dobre w gnieździe. Nie dało się go uwolnić nawet przy użyciu manualnego, awaryjnego systemu umieszczonego w samochodzie. „Już po 7 godzinach” pojawił się wezwany przez telefon technik, który miał zdiagnozować problem i uwolnić samochód. Nie udało mu się to i według Ansona, był na tyle sfrustrowany, że zaproponował nawet przecięcie przewodu!
W rozmowie z Drive Tesla, Anson powiedział, że zarówno Rivian jak i Electrify America nie były w stanie zdalnie zdiagnozować problemu, ale Rivian wskazuje obecnie na winę ładowarki.
Electrify America ma większy problem
Jaki wspomnieliśmy wyżej, to nie pierwszy taki przypadek. Pod koniec ubiegłego roku właściciela Forda F-150 Lightning spotkał podobny los po podłączeniu samochodu do stacji Electrify America. Przebieg zdarzenia był praktycznie identyczny. Właściciel podłączył pickupa do ładowarki, a minutę później usłyszał głośne bum, po czym jego Lightning wyświetlił szereg komunikatów o błędach. Skończyło się odholowaniem do serwisu.
Usmażone samochody to nie jedyny problem firmy. Od pewnego czasu pojawiają się informacje o uszkodzonych ładowarkach lub takich, które po uruchomieniu popracowały kilka tygodni i bez słowa wyjaśnienia usunięto je. Może to powodować frustrację wśród kierowców, a jeśli Electrify America szybko nie wyjaśni sprawy uszkodzeń samochodów, cały biznes może zbankrutować, bo ludzie będą się obawiać o bezpieczeństwo.
Źródło: Drive Tesla
Miłośnik nowoczesnych technologii, głównie nowych rozwiązań IT. Redaktor w czasopismach Gambler, Enter, PC Kurier, Telecom Forum, Secret Service, Click!, Komputer Świat Gry, Play, GameRanking. Wiele lat spędził w branży tłumaczeniowej – głównie gier i programów użytkowych. W wolnych chwilach lata szybowcem, jeździ na rowerze i pochłania duże ilości książek.