Dacia Spring Electric zaprezentowana. Najtańszy samochód elektryczny na rynku

Dacia Spring Electric zaprezentowana. Najtańszy samochód elektryczny na rynku

4 marca 2020 0 przez Marcin Kaczmarek

Dacia Spring Electric miała zadebiutować na Salonie Samochodowym w Genewie, impreza została jednak odwołana ze względu na ryzyko epidemii koronawirusa SARS-CoV-2. Prezentacja elektrycznego auta rumuńskiej marki odbyła się więc wirtualnie.

Dacia Spring Electric ma być najtańszym oferowanym w Europie samochodem elektrycznym. Jej bezpośrednimi rywalami są SEAT Mii Electric oraz Skoda Citigo e-iV, których ceny mają zaczynać się od około 80 tys. zł.

Do sieci trafiły wizualizacje samochodu, szczegółów technicznych jak na razie poskąpiono. Widać jednak wyraźnie, że Dacia Spring Electric to tak naprawdę sprzedawany w Chinach model Renault K-ZE.

Mierzy on 3,73 metra długości i mimo stylizacji wzorowanej na SUV-ach jest małym autem. W zamian za niską cenę oferowane są osiągi, które wielu potencjalnych klientów mogą rozczarować.

Oferowany w Chinach odpowiednik Dacii Spring Electric wyposażony jest bowiem w akumulatory o pojemności 26,8 kWh oraz silnik o mocy 33 kW. Przekłada się to na 200 km zasięgu oraz niską dynamikę pojazdu.

Prędkość maksymalna Renault K-ZE wynosi 104 km/h, a więc zauważalnie mniej, niż wynoszą limity na coraz częściej występujących w Polsce obwodnicach miast. Klienci poszukujący miejskiego auta elektrycznego mogą więc oczekiwać od samochodu czegoś więcej.

Dacia Spring Electric ma trafić do sprzedaży w 2021 roku. Niewykluczone, że auto kierowane na rynek europejski oferowane będzie z nieco zmienionymi specyfikacjami.

Dacia Spring Electric. Rumuńskie auto najtańszym autem elektrycznymi

Dacia jako tania marka w portfolio Renault przyzwyczaiła klientów do oferowania bardzo prostych konstrukcji za niskie w porównaniu do średnich rynkowych pieniądze.

Nawet tania marka nie może jednak ignorować światowego trendu przechodzenia motoryzacji ze stosowania silników spalinowych na napęd elektryczny. Na taki ruch zdecydował się nawet Hummer, który ma powrócić na rynek jako model z akumulatorami na pokładzie.

Dacia Spring Electric ma szansę powalczyć w klasie aut miejskich, o ile europejscy klienci nie będą za bardzo kręcić nosem na słaby silnik, oferujący tylko 44 konie mechaniczne mocy, i wiążące się z nim słabe osiągi auta.

Niewykluczone, że z tego powodu auto w wersji kierowanej na Stary Kontynent zostanie wzmocnione, zarówno jeśli chodzi o moc silnika, jak i pojemność akumulatorów. To z kolei może jednak odbić się na cenie, która musi pozostać atrakcyjna w porównaniu do elektrycznych samochodów segmentu A oferowanych przez grupę VW.