Wymiana akumulatora w Chevrolecie Volt wyceniona na 30 tys. dolarów

Właściciel Chevroleta Volt musiał przeżyć poważny szok, gdy ujrzał wycenę wymiany akumulatora w swoim 12-lenim samochodzie. Dealer przedstawił wyliczenie opiewające na 30 tys. dolarów, czyli 3 razy tyle, ile warta jest dziś ta hybryda plug-in.

Całości obrazu dopełnia porównanie kosztów z nowym akumulatorem to Tesli Model 3. Nie dość, że jest od 4 razy większy (Volt ma tylko 16 kWh), to kosztuje 14 tys. dolarów. Jako wisienkę na torcie można potraktować cenę nowego, w pełni elektrycznego, Chevroleta Bolt. Bazowa cena tego modelu w Kaliforni to około 26 tys. dolarów.

2011 Chevrolet Volt
Chevrolet Volt

Wychodzi więc na to, że właściciel powinien zezłomować 12-letni samochód, bo akumulator hybrydy po prostu się zużył. Nie ma znaczenia, że reszta samochodu jest całkowicie sprawna. Z ekonomicznego punktu widzenia to jedyne logiczne wyjście.

Dealer tłumaczy się tym, że akumulatory do tego modelu nie są już produkowane i sprzedaje produkt dostarczany przez zewnętrznego dostawcę. To jest właśnie główny powód tak wysokiej wyceny. A innego, nowego akumulatora próżno szukać.

Jest jeszcze inne wyjście, czyli zakup odnowionego, używanego akumulatora. W tym przypadku trzeba się liczyć z kwotą sięgającą 7 tys. dolarów. Niestety nie ma pewności, że będzie on pasować do Chevroleta Volt z tego rocznika.

X11CH VT048

Wygląda na to, że GM porzucił model Volt i skupia się na nowszych

Rynek części zamiennych do hybryd i elektryków jest dziś opanowany głównie przez producentów samochodów i jeszcze chwilę poczekamy na to, aby weszły na niego mniejsze firmy. Zwiększająca się liczba elektryków na drogach powinna pomóc w przyspieszeniu tego procesu, ale jeśli chodzi o akumulatory, to i tak będziemy skazani na kilku dużych producentów, takich jak chiński CATL czy koreańskie LG Energy Solution. Stosowanie produktów firm z gorszą renomą może skończyć się tragedią (choć i gigantom zdarzają się wpadki).

GM powinien jednak przemyśleć swoją politykę. W czasie, gdy świat walczy z ociepleniem klimatu i stara się produkować jak najmniej śmieci, warto byłoby rozwiązać i takie problemy. Średni wiek samochodów poruszających się po amerykańskich drogach, to 12 lat, więc Volt wpisuje się w niego idealnie. Skazywać go na złom tylko z powodu zużytego akumulatora?

Źródło: Reddit / Twitter

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x