Niektóre nowe BMW wyjadą z salonów bez systemów Android Auto i Apple CarPlay

Według informacji Automotive News Europe (za 9to5Google), BMW tymczasowo dostarcza niektóre nowe samochody bez obsługi Android Auto i Apple CarPlay. Winna jest zmiana dostawcy układów scalonych, bo chipy od nowego producenta nie są na razie kompatybilne z tymi dwoma usługami. Wymagają aktualizacji, aby oprogramowanie mogło działać.

bmw-ix-vision-inext-premiera-2021-12

Chipy wbudowane w te samochody w pierwszych czterech miesiącach tego roku wymagają aktualizacji oprogramowania, aby były w pełni funkcjonalne i oferowały Apple CarPlay/Android Auto i Wi-Fi – poinformowało BMW w oświadczeniu przesłanym pocztą elektroniczną do Automotive News Europe.

Kierowcy nie będą musieli długo czekać na obsługę Apple CarPlay i Android Auto. Producent samochodów planuje wprowadzenie aktualizacji OTA (over-the-air), która udostępni te funkcje najpóźniej do końca czerwca.

Cierpi nie tylko BMW

BMW nie sprecyzowało, których modeli dotyczy problem, ani ilu samochodów, ale twierdzi, że pojazdy z oznaczeniem „6P1” w kodzie produkcyjnym nie będą wyposażone, w momencie wyjazdu z salonu, w Android Auto ani Apple CarPlay. Nie jest też jasne, których regionów dotyczy problem. Automotive News Europe informuje, że kierowcy z USA, Wielkiej Brytanii, Włoch, Hiszpanii i Francji zgłoszają, że otrzymali swoje nowe pojazdy bez żadnej z tych funkcji.

inteligentne samochody

Nie jest to pierwsza ofiara, jaką BMW podjęło z powodu braku chipów. W listopadzie ubiegłego roku BMW potwierdziło, że wstrzymało wysyłkę niektórych swoich nowych pojazdów bez ekranów dotykowych i funkcji asystenta cofania, a w zamian za to dało kierowcom 500 dolarów rabatu.

Inne firmy motoryzacyjne, takie jak General Motors, również mocno odczuły skutki niedoboru układów scalonych. GM zrezygnował z bezprzewodowego ładowania w wielu pojazdach, usunął moduł zarządzania paliwem z niektórych swoich pickupów i ograniczył funkcję Super Cruise w Cadillacu Escalade z 2022 roku. Tymczasem Ford rozpoczął dostawę i sprzedaż Explorerów bez tylnych elementów sterujących ogrzewaniem i klimatyzacją.

Pat Gelsinger, dyrektor generalny firmy Intel, przewiduje, że niedobór układów scalonych, który w różny sposób wpływa na wiele branż, może potrwać aż do 2024 roku.

Źródło: 9to5Google

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x