Kamery automatycznie zweryfikują wiek klienta kupującego alkohol w sklepie

Duże sieci supermarketów rozpoczęły testy zautomatyzowanego systemu weryfikującego wiek klienta, aby uniknąć oczekiwania na personel przy kasach samoobsługowych, gdy w koszyku znajduje się alkohol. Testy będą wykorzystywać kamery, które mogą oszacować wiek każdego klienta.

Asda, Co-op i Morrisons już instalują ten system w niektórych sklepach. Ta sama technologia jest też używana w sklepie bez kas Aldi w Londynie. Jeśli klient wyrazi zgodę, kamera oszacuje jego wiek, wykorzystując algorytmy wyszkolone na bazie danych anonimowych twarzy. Jeśli okaże się, że klient ma mniej niż 25 lat, będzie musiał okazać dowód tożsamości pracownikowi sklepu.

Oczekiwanie na potwierdzenie wieku przy kasie samoobsługowej jest czasem frustrujące dla kupujących. Nasze rozwiązania w zakresie weryfikacji wieku pomagają detalistom takim jak Asda spełnić wymagania organów regulacyjnych na całym świecie i jednocześnie dotrzymać kroku wymaganiom konsumentów w zakresie szybkich i wygodnych usług, zachowując przy tym prawo do prywatności – powiedział Robin Tombs, dyrektor generalny Yoti, firmy dostarczającej tę technologię.

kasa samoobsługowa zweryfikuje wiek
Źródło: Megastore

To nie jest rozpoznawanie twarzy, które próbuje dopasować indywidualne twarze do tych w bazie danych. System nie będzie przechowywać zdjęć, które robi – podkreśla firma Yoti.

System rozpoznaje wiek ze sporą dokładnością

Testowany na ponad 125 000 twarzy w wieku od 6 do 60 lat, algorytm oszacował ich wiek z dokładnością do 2,2 roku. Jeszcze lepszy wynik dały testy w grupie 16-20 lat – pomyłka wynosiła średnio 18 miesięcy.

Geri Hebberd, starszy dyrektor ds. innowacji w handlu detalicznym w Asda, powiedziała, że sieć supermarketów była bardzo zainteresowana możliwością przetestowania technologii i z niecierpliwością czekała, aby zobaczyć, co myślą nasi klienci.

Wiemy, pod jaką presją czasu są niektórzy z naszych klientów, więc zawsze chcemy, aby wszystko było szybsze i łatwiejsze, gdy robią u nas zakupy – dodała.

Obawy dotyczące prywatności pojawiły się w 2020 roku, kiedy 18 sklepów Co-op przetestowało system rozpoznawania twarzy stworzony przez start-up Facewatch. Ostrzegał on pracowników przed klientami, którzy mieli w swojej historii epizody związane z kradzieżami lub antyspołecznym zachowaniem. W międzyczasie Sainsbury’s przetestował wykorzystujący sztuczną inteligencję detektor, który wysyłał nagranie wideo do sprawdzenia przez pracowników ochrony, jeśli uznał, że klient ukradł jakiś przedmiot.

Źródło: BBC

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
1 Komentarz
Inline Feedbacks
View all comments
MasterID
MasterID
2 lat temu

Ciekawe rozwiązanie, które podobnie jak technologia RFID, przyspieszy zakupy i zwiększy ich wygodę.

1
0
Would love your thoughts, please comment.x