Opieka zdrowotna po pandemii – 4 prognozy technologiczne Avaya

Pandemia COVID-19 na zawsze zmieniła system opieki zdrowotnej na całym świecie, przyspieszając transformację cyfrową i pracę zdalną. Firma Avaya przedstawia cztery główne prognozy technologiczne związane ze zmianami w obszarze służby zdrowia.

Prognoza nr 1: Rozwój telemedycyny

Telemedycyna oznacza nie tylko rozmowa telefoniczna pacjenta i lekarza. Będzie ewoluowała tak, aby objąć swoim zasięgiem maksymalnie wiele aspektów i usług, w których pacjent i zespół opieki zdrowotnej nie mogą być równocześnie w tym samym miejscu.

Zestaw teleusług obejmuje między innymi wirtualny obchód, zdalne monitorowanie pacjentów, czy konsultacje przy łóżku. W założeniu chodzi o to, aby móc łatwo koordynować całą pracę służby zdrowia w taki sposób, aby pozytywnie wpłynąć na kluczowe mierniki jakości klinicznej. Pozwoli to także na rozwiązywanie problemów związanych z bezpieczeństwem informacji i przestrzeganiem obowiązujących w danym kraju przepisów.

Internet Rzeczy Medycznych (IoMT) zajmie się też gromadzeniem w czasie rzeczywistym ważnych informacji medycznych. To umożliwi proaktywną i zdalną opiekę. Dotyczy to również sztucznej inteligencji (AI) i analizy danych. Dzięki nim można tworzyć niezbędne prognozy dotyczące diagnozy pacjentów, skutków ubocznych ich leczenia oraz zarządzania personelem i wydatkami.

Prognoza nr 2: Wykorzystanie sztucznej inteligencji lub automatyzacji do poprawy komfortu pacjentów

Potrzeba zwiększania wydajności i lepszego planowania działań zapoczątkowała wykorzystywanie sztucznej inteligencji (AI) i automatyzacji w opiece zdrowotnej. Chodzi między innymi o analizę interakcji w czasie rzeczywistym, integrację i analizę danych, inteligentne wsparcie contact center oraz zautomatyzowane, proaktywne powiadomienia.

Wszystkie te technologie pozwalają zwiększyć liczbę interakcji pomiędzy pacjentami a personelem służby zdrowia przy wykorzystaniu mniejszej ilości zasobów ludzkich. Są w stanie także poprawić ich jakość.

W przyszłości jednym z największych zastosowań sztucznej inteligencji w służbie zdrowia będą wideokonferencje. Wirtualne wizyty lekarskie czy pielęgniarskie, a także zdalne monitorowanie stanu pacjentów staną się powszechną normą.

prognozy-technologiczne-opieka-zdrowotna-pandemia-avaya

Wzbogacenie spotkań wideo i współpracy zespołowej w chmurze o możliwości sztucznej inteligencji radykalnie poprawi wydajność pracy personelu. Tym samym poprawi się także jakość opieki.

Jednym z usprawnień wideokonferencji podnieszącym jakość rozmów, szczególnie w telemedycynie, jest eliminacja zakłóceń. Avaya Spaces umożliwia inteligentne rozpoznawanie mowy i oddzielenie jej od innych dźwięków płynących z otoczenia. Dzięki temu użytkownicy słyszą jedynie mówiącą osobę, a nie osoby znajdujące się i rozmawiające w sąsiedztwie, np. przez telefon lub dźwięki z włączonego obok telewizora.

Rozwiązanie pozwala również blokować dźwięki tła zapewniając bardziej profesjonalne otoczenie. Dochodzi do tego również analiza słów kluczowych, dokumentacja kliniczna i inne funkcje oparte na sztucznej inteligencji, które usprawniają interakcję wideo na linii pacjent – dostawca usług medycznych.

Prognoza nr 3: Koordynacja i centralizacja dostępu pacjentów do personelu – ułatwi to CPaaS i automatyzacja

Koordynacja świadczenia usług medycznych zawsze stanowiła wyzwanie dla służby zdrowia (szpitali, gabinetów lekarskich, farmaceutów), płatników i innych stron.

Pandemia COVID-19 zmieniła to. Po raz pierwszy podmioty zmuszone zostały do stworzenia procesu gromadzenia i harmonizacji elektronicznej dokumentacji medycznej. Pacjenci za to muszą korzystać z istniejących rozwiązań zdalnych.

Prognoza nr 4: Multiexperience

Szacuje się, że jedynie 20 proc. pacjentów korzysta z serwisów dla pacjentów. Dzieje się tak, ponieważ nie są one dostępne w chwili, gdy pacjent potrzebuje odpowiedzi od razu. Pacjenci są przyzwyczajeni do konsultacji bezpośrednio w ośrodku zdrowia.

Pacjenci oczekują łatwiejszej, bardziej kontekstowej i spójnej komunikacji, niezależnie od urządzenia, miejsca kontaktu lub typu interakcji. W 2021 r. i kolejnych latach zwiększy się znaczenie Multiexperience (MX) w tworzeniu rozwiązań call/contact center.

Prognozy technologiczne a życie

Pandemia sprawiła, że nasze życie się zmieniło. Przyspieszenie działań rozwiązujących nasze problemy, w których prym wiedzie stosowanie nowych technologii, przewraca świat niektórych do góry nogami.

Prognozy technologiczne Avaya to jedno, ale warto pamiętać o osobach wykluczonych z obcowania z nowymi technologiami. że Dla jednych jest to znaczne ułatwienie, ale dla osób, które mają problemy z nowymi technologiami to prawdziwa udręka. Sądzimy, że tym osobom także należy się pomoc.

Źródło: Avaya

0 0 votes
Article Rating
Powiadomienia
Powiadom o
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x