Mio rządzi w Polsce

Niemal połowa z 250 tysięcy urządzeń GPS sprzedanych w 2007 roku w Polsce została wyprodukowana przez Mio.

Dane pochodzą z pierwszych trzech kwartałów minionego roku. Według nich, Mio zagarnęło 47% rynku, podczas gdy światowi giganci Garmin i Tom Tom musieli zadowolić się odpowiednio 17% i 15%.

W bieżącym roku rynek może powiększyć się nawet o 80%, co sprawia, że Polska staje się łakomym kąskiem dla producentów. Na uszczknięcie kawałka toru dla siebie liczy między innymi HTC, które w zeszłym roku oficjalnie otworzyło swoje warszawskie przedstawicielstwo. Największy na świecie producent smartfonów ma w swojej ofercie kilka modeli z wbudowanym modułem GPS.

Zdecydowanie największą popularnością cieszą się urządzenia w cenie poniżej 1.000 złotych, a więc wyspecjalizowanego sprzętu służącego tylko i wyłącznie do nawigacji. Rozbudowane PDA z funkcjami GPS wybierane są przez mniejszą liczbę klientów.

Dodaj komentarz