Site icon ITbiznes

Biedronka szkoli pracowników w Virtual Reality

Biedronka VR

Biedronka coraz śmielej stawia na nowe technologie. Popularna sieć sklepów pochwaliła się właśnie wdrożeniem systemu Virtual Reality do szkoleń pracowników.

Biedronka jest jednym z pierwszych przedsiębiorstw w naszym kraju, które postanowiło wykorzystać Virtual Reality do podnoszenia kompetencji pracowników. Sieć sklepów opracowała program szkoleniowy, który uczy wypieku pieczywa.

System testowany jest obecnie w 8 sklepach w całej Polsce: korzystają z niego nowi pracownicy w w Warszawie, Bydgoszczy, Gliwicach, Łodzi, Jastrzębiu-Zdroju, Zielonej Górze i Koszalinie.

Biedronka wskazała korzyści, jakie daje przeniesienie szkolenia do wirtualnego środowiska.

Rozpoczęliśmy testy VR, bo jest to wygodne narzędzie, uczące w realistyczny sposób umiejętności, które są trudne lub kosztowne w nauce tradycyjnej. W tym momencie rozwiązanie wdrażamy przy jednym z najbardziej wymagających procesów w sklepie – wypieku pieczywa. Zaletą gogli VR jest to, że umożliwiają wielokrotne ćwiczenia, ale i popełnianie błędów w bezpiecznym środowisku. Są też atrakcyjnym elementem wdrażania do pracy nowych osób.

Biedronka używa Virtual Reality do szkolenia pracowników

Sieć sklepów postarała się, żeby oprogramowanie wiernie odtwarzało procedury stosowane podczas wypieku pieczywa.

Podczas szkolenia pracownik zakłada gogle VR, a do jego rąk trafiają dwa joysticki. Przenosi się w ten sposób do wirtualnego sklepu, w którym za pomocą pilotów i ruchów dłoni podnosi kartony z produktami, łapie szczypce do pieczywa, otwiera drzwi, podpisuje dokumenty, zakłada odzież ochronną. Słowem: wszystkie te czynności, które na co dzień wykonują pracownicy sklepów „w realu”.

Oprogramowanie szkoleniowe VR Biedronki działa w trzech trybach:

Biedronka nie podała, jak długo trwać będą testy szkoleń pracowników w środowisku Virtual Reality ani kiedy można będzie spodziewać się wdrożenia systemu do wszystkich sklepów sieci.

Exit mobile version