Tańszy iPhone sprzedaje się lepiej

13 września 2007 0 przez Piotr Bulski

Sprzedaż telefonów komórkowych Apple iPhone niedawno osiągnęła poziom miliona sztuk, jednak kolejny milion może przyjść amerykańskiemu dostawcy znacznie prędzej, bowiem obniżka ceny sprzętu najwyraźniej wpłynęła na szybkość sprzedaży. Według analityków firmy Piper Jaffray, po zmniejszeniu ceny telefonu iPhone o 200 dolarów, sprzedaż podskoczyła o 200 proc. Przed obniżką sklepy Apple sprzedawały około 9 tys. komórek dziennie, po obniżce zaś dzienna sprzedaż sięgnęła 27 tys. telefonów. To trzy razy więcej niż przedtem.

W minionym tygodniu Apple zdecydowało się na obniżenie ceny telefonów iPhone. 8-gigabajtowa wersja kosztuje teraz o 33 proc. mniej niż przedtem, niecałe 400 dolarów. Wycofywany z rynku model 4 GB wyceniono na niecałe 300 dolarów. Zaniepokojonym obniżką cen klientom, którzy wcześniej kupili sprzęt, Apple zaproponowało 100-dolarowe kredyty na zakupy w sklepach firmy, albo też refundację pełnej 200-dolarowej różnicy, którą mogli otrzymać użytkownicy kupujący telefon najdalej na dwa tygodnie przed obniżką.

Jeśli podliczenia sprawdzą się, obniżenie ceny może okazać się bardzo dobrym ruchem ze strony Apple. Choć analitycy ostrzegają, że zwyżka sprzedaży może nie zostać utrzymana na poziomie 200 proc. i spadnie do około 50 proc. To jednak i tak oznacza dzienną sprzedaż na poziomie około 13,5 tys. telefonów.