Sprzedaż komórek zyskowna dla operatorów

Średnia cena telefonu komórkowego jest w Polsce o 36% wyższa niż na europejskich giełdach hurtowych; u operatorów średnia ta wynosi 61%.

Sklepy najwięcej zarabiają na telefonach Motoroli (36%), operatorzy jako najbardziej dochodową markę upatrzyli sobie Samsunga – telefony tego producenta są droższe średnio o 76,3%.

Rekordzistą, jeśli chodzi o narzut marży jest Orange, u którego Motorola V3 kosztuje 159% drożej niż w hurcie. Nieco mniej „pazerny” jest Plus, który sprzedaje Samsunga E900 za cenę o 139% większą niż na giełdzie. Era zadowala się „skromną” przebitką o 102% w wypadku Motoroli V3i.

Najtańszymi markami na rynku są: Samsung w wypadku sklepów (cena wyższa o 19%) oraz Sony Ericsson w ofercie operatorów (narzut 50%).

Dodaj komentarz